Roboții „angajați” la hotel. Cum folosesc cazările inteligența artificială
Dacă mergeți în vacanță sau călătoriți în weekend special pentru a vedea un târg, să nu vă mirați dacă vă veți face cazarea la hotel cu ajutorul inteligenței artificiale.
Pe fondul crizei de forță de muncă, am putea vedea, la recepție, roboți care să întâmpine turiștii și să-i îndrume către camere. Un astfel de asistent ar putea prelua o bună parte din munca personalului uman.
În plin sezon, când hotelurile sunt pline, la recepție se formează cozi de turiști care așteaptă să fie cazați, iar de cele mai multe ori, angajații găsiți, de altfel, cu greu, nu fac față.
Magda Bei, antreprenor: „Am inovat această recepție digitalizată prin care hotelierii nu mai au nevoie să aibă recepționeri disponibili în număr mare."
Folosind inteligența artificială, un hotel poate automatiza anumite sarcini repetitive și consumatoare de timp, cum ar fi procesarea rezervărilor.
De pildă, RoboDesk îi ajută pe turiști să-și facă singuri check-in-ul în câteva zeci de secunde și are spațiu pentru bagaje, dar și un loc de așteptare pentru cei mici.
Ovidiu Peleanu, reprezentant al unei firme producătoare de roboți: "Introducem toate datele de identificare, nume, prenume, data de naștere astfel încât putem procesa un număr mai mare de date într-un timp mult mai scurt."
Un asistent de acest gen poate fi cumpărat cu 5.000 de euro, iar investiția poate fi amortizată în câteva luni.
Marius Vasile, consultant în afaceri: "Poate fi plasat la recepție astfel încât turiștii pot fi întâmpinați cu diferite mesaje, pot fi direcționați către camerele lor, astfel încât cazarea și acomodarea să fie mai ușoare."
Cosmin Oprina, reprezentant al unui complex hotelier: "Sunt foarte multe softuri dezvoltate de roboți, softuri care ne pot ajuta în cadrul rezervărilor."
Inteligența artificială vine și în ajutorul agențiilor de turism. Chat-boturile sau interfețele de comunicare ajută clienții să găsească diverse oferte și să-și facă rezervări.
Corina Martin, Federația Patronatelor Industria Ospitalității din România: "Poate răspunde în orice moment unui client atunci când nu avem agenți de turism disponibili, poate colecta pentru noi informații despre datele clientului care a cerut un pachet de vacanță, despre preferințele sale."
În Bulgaria, de exemplu, aproape jumătate dintre hoteluri folosesc deja sisteme de inteligență artificială.