Nemtii ne dau lectii dupa ce au aflat ca suntem codasii UE la prevenirea accidentelor rutiere fatale
Statisticile ne claseaza pe ultimele locuri in Europa in ceea ce priveste reducerea numarului deceselor din accidente rutiere. Timp de zece ani, nu am reusit sa scadem aceste cifre negre aproape deloc.
In urma cu o saptamana, un tanar de 21 de ani din Timis si-a pierdut viata dupa ce masina pe care o conducea s-a izbit de un copac. Din primele cercetari, politistii au ajuns la concluzia ca victima circula cu viteza mare. Scenarii similare au loc aproape saptamanal pe soselele din judet, cauza tragediilor fiind, de cele mai multe ori, viteza.
Prezenti la Timisoara, reprezentantii unei companii germane specializate in sisteme pentru supravegherea traficului au explicat cum amplasarea unor camere in intersectii aglomerate, pe semafoare sau pe sosele unde limitele de viteza sunt incalcate des ne-ar putea ajuta sa reducem semnificativ numarul accidentelor rutiere grave. Cei care se mandresc ca pe langa faptul ca fac un business bun, salveaza vieti omenesti, le-au explicat timisorenilor ca la fiecare 30 de secunde, un om moare in accidente rutiere, iar peste 80 la suta din accidente sunt cauzate de greseli umane. « Viteza mare este cauza numarul unu a producerii accidentelor mortale », a declarat Andrei Fedotov, director comercial Europa de Est al unei firme cu traditie in monitorizarea traficului rutier. Acesta ne-a atras atentia asupra faptului ca, in perioada 2001-2010, Romania nu a redus deloc numarul de accidente de circulatie fatale. In Franta, in 2001 s-au inregistrat 116.700 de accidente rutiere, cu 153.000 de raniti si 7.700 de morti. Au fost instalate apoi 1.000 de camere care sa supravegheze traficul, iar cifrele din statisticile negre au scazut cu aproximativ 30 la suta. Si Germania a instalat astfel de camere video, de data aceasta in numar mult mai mare : 3.000. Sistemele propuse de nemti consta in camere amplasate in puncte strategice, care fac fotografii, ce apoi sunt stocate. Imaginile sunt transmise in birouri unde sunt prelucrate, unde se identifica numarul de inmatriculare al masinii care a incalcat legea si se trimit amenzi celor aflati la volan. Un alt model de succes este cel din Lituania, tara care a pus 139 de camere fixe si 11 mobile, reducand semnificativ numarul de accidente grave. «100 de camere pentru Romania ar fi un prim pas, intrucat din 2001 si pana in 2010, aici nu s-a facut niciun progres. Probleme similare au si Serbia sau Bulgaria », a explicat Andrei Fedotov in cadrul Danube Business Forum de la Timisoara.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Potrivit unui raport al Consiliului European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC), numarul deceselor din accidente rutiere s-a redus, in UE, cu 43%, intre 2001 si 2010. In aceeasi perioada, in Romania, aceste cifre au scazut cu numai 3 procente (de la 2.454 la 2.377 decese).