Biciclist,despre noile piste: “Daca le construiesc ca pe cele existente,e o risipa a banului public”
In Timisoara, in urmatorul an, se vor construi inca 23 de kilometri de piste pentru biciclete. “Daca pistele sunt construite ca cele de pana acum, atunci le fac degeaba ”, sunt de parere doi pasionati ai sportului pe doua roti.
Primaria Timisoarei a obtinut in aceasta saptamana o finantare europeana pentru a construi inca 23 de kilometri de piste pentru biciclete, centre de inchiriat in statiile mijloacelor de transport in comun, dar si pentru a cumpara 300 de vehicule pe doua roti.
Totusi, cei care merg zilnic cu bicicleta, nu vad cu ochi buni acest proiect pentru ca sunt mari sanse ca acesti noi kilometri de piste sa fie construiti la fel ca si cei existenti. Alex Valentin Pokus a strabatut aproape fiecare metru de pista din oras. El este de parere ca cei din administratia locala nu cunosc cu adevarat situatia “de pe teren” si ca edilii aleg unde se construiesc spatiile pentru biciclisti, cu harta in fata.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
“Pentru acest proiect ne trebuie niste persoane in primarie care sa studieze terenul, sa asculte problemele biciclistilor, sa se implice in indreptarea problemelor. Daca se repeta greselile din trecut, ca pistele sa fie inghesuite pe doi metri de trotuar sau sa fie construite din dale de beton, este foarte incomod. Nu toti avem sau ne dorim sa avem mountain bike-uri pentru a depasi toate obstacolele”, povesteste Alex.
Alex mai spune ca solutia potrivita pentru noile spatii destinate biciclistilor ar fi ca ele sa fie construite intre tortuar si carosabil. Astfel ar fi evitate si problemele cu pietonii si soferii. “Multi nu au curajul sa iasa cu bicicleta prin oras din cauza lipsei infrastructurii, a soferilor needucati care parcheaza pe piste si trotuare. Pistele trebuie create pe sosea, daca soferii vad mult mai multi biciclisti, devin mai responsabili”, a incheiat Alex.
“Sper ca olandezii sa nu vina sa faca cicloturism in Timisoara. In cinci minute ar fi loviti de masina”
Cosmin Popa este un timisorean care din luna decembrie locuieste in Belgia. In urma cu trei luni a organizat in Timisoara un protest impotriva furturilor de biciclete din oras. Nici el nu vede cu ochi buni modul in care au fost construite pistele pentru biciclete in Timisoara si nu este increzator ca pe viitor vor fi realizate mai bine.
“Orice aport in plus pentru biciclisti e benefic, insa depinde cum se vor realiza acesti kilometri in plus. Daca sunt precum cele existente, cred ca e mai mult o risipa a banului public. Nu e normal sa pui pista de biciclete pe trotuar si sa faci slalom printre copii, carucioare, stalpi si mai nou, chioscuri de ziare, cum e pe strada Gheorghe Lazar. In orice tara civilizata, pista se afla pe carosabil. In codul rutier, bicicleta este catalogata vehicul, deci nu are ce cauta pe un spatiu dedicat pietonilor”, povesteste Cosmin.
Timisoreanul in varsta de 32 de ani da exemplul Belgiei, acolo unde a gasit o comunitate de biciclisti foarte activa, dar si spatii pentru acestia bine construite. “Am mers din Liege pana in orasul Maastricht din Olanda, numai pe pista. A fost o distanta de aproximativ 40 de kilometri. Cand am ajuns in Olanda mi-am zis <<Doamne, sper ca oamenii astia sa nu ajunga sa faca cicloturism in Romania pentru ca in cinci minute ar fi loviti de masina>>”, a incheiat Cosmin Popa.