„Obiecte” aurii și lucioase descoperite pe Marte. Explicația NASA. FOTO

robotul curiosity
NASA

Robotul Curiosity aparținând Agenției Naționale Spațiale Americane a descoperit mai multe obiecte neobișnuite pe suprafața planetei Marte. Cercetătorii din cadrul NASA cred că ar fi vorba de bucăți dintr-un meteorit.

Este vorba despre obiecte aurii și lucioase despre care, inițial, s-a crezut că ar fi pietre, însă cercetătorii din cadrul NASA sunt de părere că este vorba doar de un meteorit, scrie The Sun.

Lansat pe 26 noiembrie 2011, de la baza spațială Cape Canaveral din Florida, Curiosity, dispozitivul de explorare spațială cel mai greu (900 kilograme) și cel mai sofisticat trimis vreodată de oameni pe o altă planetă, a atins solul marțian pe 6 august, în jurul orei 05.31 GMT, în apropiere de muntele Sharp, care are o altitudine de peste 5.000 de metri, în craterul Gale, după ce a parcurs o distanță de 570 de milioane de kilometri.

Curiosity, care cântăreşte 900 de kilograme, este de două ori mai lung şi de cinci ori mai greu decât precedenţii roboţi trimişi pe Marte, Spirit şi Opportunity, şi este echipat cu 10 instrumente ştiinţifice. Robotul este echipat cu un catarg pe care sunt instalate camere de înaltă definiţie şi un dispozitiv cu laser care îi permite să analizeze ţintele aflate la o distanţă de până la şapte metri.

Robotul Curiosity, montat pe şase roţi şi alimentat de un generator nuclear, poseda şi un braţ articulat lung de 2,1 metri, capabil să foreze până la şase centimetri în interiorul rocilor - o premieră pentru misiunile de pe Marte. Eşantioanele recoltate vor fi înmagazinate într-unul dintre cele două laboratoare din interiorul robotului, unde vor fi analizate.