Doi asteroizi au trecut sâmbătă noapte, pe lângă Pământ. De ce au fost urmăriți atent

×

Un asteroid a trecut pe lângă Pământ, la ora 3 dimineaţa, iar NASA l-a inclus în categoria corpurilor cerești ''potențial periculoase''.

Nu se îndreapta direct spre Terra, însă direcția lui s-ar fi putut schimba oricând, așa că a fost monitorizat constant. Și nu a fost singurul asteroid care s-a apropiat de noi. Altul, de 10 ori mai mic, a trecut mult mai aproape de Pământ, aseară la ora 20.

''2000 qw7'' catalogat de NASA cu potenţial periculos a trecut pe lângă noi la ora 3, la o distanţă de 5 milioane de kilometri.

În imagini transmise în direct se vede cum se apropia de orbita Pământului. Are între 300 şi 650 de metri, iar când a trecut pe lângă Pământ se deplasa cu 23 de mii de kilometri pe oră.

Adrian Sonka: „Să ştiţi că nu este periculos, dar trebuie urmărit pentru că poate deveni periculos. Dacă se apropie la mai mult de vreo 5 milioane îl clasificăm drept periculos. Sunt meteoriţi care sunt compuşi din metal, sunt foarte periculoşi pentru că la frecarea cu aerul când intră în atmosferă nu se distrug deloc, sunt unii care sunt ca o rocă şi cei mai buni într-un fel sunt alţii formaţi din mai multe pietre, aceştia se distrug mai uşor într-un fel."

A făcut o fotografie în grădina casei, iar apoi NASA a premiat-o
O descoperire făcută de NASA ar putea îmbogăți Planeta. Misiunea va începe în 2022

Specialiştii l-au monitorizat pentru că direcţia lui ar fi putut fi perturbată de diferiţi factori şi s-ar fi putut apropia mult mai mult de planeta noastră.

Un alt asteroid, de 10 mai mic, s-a apropiat şi mai mult de noi aseară, la ora 20.

Adrian Sonka: „E drept că acesta e ceva mai periculos, trebuie urmărit mai mult pentru că trece prin drumul nostru. Orbita lui este în drumul nostru, faţă de celălalt care trece în paralel''.

Un asteroid cu diametrul de 370 m va trece pe lângă Pământ. Va fi vizibil de pe Terra

Un asteroid care măsoară 370 de metri în diametru va trece pe lângă Pământ la o distanţă de aproximativ 5 milioane de kilometri în noaptea de sâmbătă spre duminică, potrivit unui expert al Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), relatează vineri DPA.

NASA a localizat un asteroid care conține suficient aur pentru a îmbogăți întreaga Planetă.

Descoperire uriașă sub scoarța Lunii. Obiectul se află acolo de 4 miliarde de ani

Astronomii au detectat sub scoarta Lunii un obiect de dimensiuni colosale, care s-ar afla acolo, de 4 miliarde de ani.

România trimite o a treia aeronavă către Franţa. Imagini cu echipa de pompieri salvatori | GALERIE FOTO

O a treia aeronavă este trimisă, vineri, de România către Franţa, pentru a transporta restul de personal format din pompieri salvatori care vor interveni pentru stingerea incendiilor de vegetaţie, informează DSU.

Părinții și fratele criminalului din Bascov au fost înmormântați. Anchetatorii încearcă să afle dacă a avut discernământ

Zi de doliu astăzi la Bascov, judeţul Argeș. Trei dintre cele 5 victime ale bărbatului, bolnav psihic, au fost înmormântate în cimitirul din vecinătatea casei. Este vorba de părinţii și fratele inculpatului, conduși pe ultimul drum de vecini și prieteni.

Situație îngrijorătoare în Albena, Bulgaria. Mai mulți copii, printre care și români, s-au îmbolnăvit brusc

Situație îngrijorătoare în stațiunea Albena, din Bulgaria, după ce mai mulți copii s-au îmbolnăvit în ultimele zile, având simptome de vărsături, diaree și dureri de cap.