Un asteroid de dimensiunea Marii Piramide din Giza a trecut pe lângă Pământ

asteroid
iStock

Asteroidul 2019 SX5 a trecut, din nou, în noaptea de joi spre vineri prin apropierea relativă a Pământului, la o distanţă sigură de peste 6 milioane de kilometri, conform Live Science.

Acest asteroid are diametrul estimat la 140 de metri, aproximativ înălţimea Marii Piramide din Giza, şi se deplasează prin spaţiu cu viteza de 78.900 kilometri/oră. El a ajuns în cel mai apropiat punct al traiectoriei sale de planeta noastră în jurul orei 23:07, conform Centrului NASA pentru Studierea Obiectelor din Apropierea Pământului (Center for Near Earth Object Studies - CNEOS).

Deşi asteroidul a trecut la distanţa de 6 milioane de kilometri de Terra, astfel de "vizite" sunt considerate a se produce în vecinătatea planetei. Pentru perspectivă, reamintim că Luna se află pe o orbită la aproximativ 380.000 kilometri distanţă, iar cea mai apropiată planetă, Venus, se află la 40 de milioane de kilometri de Terra, transmite Agerpres.

Un alt asteroid de dimensiuni similare a trecut prin vecinătatea Pământului în luna iulie.

Riscul unui impact cu un asteroid mare dintre cei care au orbite în apropierea Pământului (NEO - near-Earth objects) este foarte mică, asigură NASA. Asteroizii de dimensiunile lui SX5 se ciocnesc cu Pământul o dată la aproximativ 10.000 de ani, iar asteroizii cu diametrul mai mare de 1 kilometru lovesc planeta o dată la aproximativ 100.000 de ani.

Misiunea spaţială DART-Hera - 13
Planul pentru evitarea ciocnirii cu un asteroid. Cum va ajuta România la salvarea planetei
Cum a ajuns Petre Roman inculpat în Dosarul Mineriadei din 1990: „în subsolul Universității s-au găsit 22 de arme cu glonț; la sediul PNȚCD, substanțe halucinogene și materiale legionare”

Prin identificarea şi urmărirea, în timp, a asteroizilor relativ mari, agenţiile spaţiale pot determina dacă, în viitor, aceşti bolovani cosmici ar putea ajunge pe o traiectorie de coliziune cu Terra. În prezent, CNEOS estimează că există un asteroid cu un ridicat risc de coliziune, care măsoară aproape 1,3 km în diametru şi se deplasează cu viteza de 50.000 kilometri/oră. Să nu ne grăbim însă să ne construim buncăre subterane. Acest asteroid, nume de catalog 29075, va ajunge în apropierea Pământului abia în anul 2880.

NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
Un asteroid va trece miercuri aproape de Pământ. Anunțul astronomilor

Un asteroid care are o dimensiune de două ori mai mare decât un autobuz va trece miercuri pe lângă Pământ.

O companie românească a fost cooptată într-un proiect ambiţios care va salva planeta, în cazul unei iminente ciocniri cu un asteroid.

Pământul a trecut printr-o Epocă de Gheață „străveche”, din cauza unui asteroid uriaș

Coliziunea unui asteroid uriaș cu un alt corp ceresc, în urmă cu 466 de milioane de ani, a făcut ca Pământul să se confrunte cu o Epocă de Gheață „străveche”, potrivit unui studiu publicat miercuri în Jurnalul pentru Științe Avansate.

Misiune comună SUA - UE pentru a devia un asteroid uriaş. Şi România va fi implicată

NASA şi ESA pregătesc prima misiune spaţială având ca scop salavarea planetei în cazul în care acesta ar fi ameninţată de impactul cu un asteroid.

Momentul în care un asteroid uriaș ajunge foarte aproape de Pământ

Un asteroid inclus în categoria corpurilor cerești ″potențial periculoase″ a trecut, duminică, pe lângă Pământ.

Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie

Românii au în conturile personale de pensii Pilon 2 o sumă record. Peste 160.000 de pensii Pilon 2 au fost deja plătite către cei ieșiți din activitate, jumătate din sumă numai anul trecut.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.