Studiu: Restaurantele, cafenelele și sălile de sport, principalele surse de infectare cu coronavirus

Restaurant

Restaurante, cafenelele, sălile de fitness și spațiile închise aglomerate sunt locurile cu cel mai mare risc de a deveni focare de Covid-19, potrivit unui studiu realizat recent în SUA, citat de New York Times.

Potrivit cercetătorilor, acestea au fost principalele surse de infectare în primele luni de pandemie, fiind responsabile pentru aproximativ 8 din 10 cazuri de Covid-19. Această descoperire ar putea ajuta autoritățile sanitare din întreaga lume să ia măsuri mai eficiente pentru a limita răspândirea bolii.

Oamenii de știință au analizat mobilitatea a 98 de milioane de oameni, din principalele 10 orașe din SUA - Atlanta, Chicago, Dallas, Houston, Los Angeles, Miami, New York, Philadelphia, San Francisco și Washington D.C - cu ajutorul datelor înregistrate de telefoanele mobile. Cercetătorii au urmărit circulația oamenilor către aproximativ 553.000 de locuri publice în perioada 1 martie - 2 mai și au calculat densitatea populației din aceste locații.

Analizând numărul de cazurilor apărute în fiecare dintre aceste zone, cercetătorii au constatat că majoritatea infecțiilor proveneau din câteva de puncte de interes. De exemplu, în Chicago, 85% dintre infecții au provenit din 10% dintre zonele examinate, au descoperit autorii.

„Restaurantele sunt de departe cele mai riscante locuri, de aproximativ patru ori mai riscante decât sălile de sport și cafenelele, urmate de hoteluri în ceea ce privește noile infecții”, a declarat Jure Leskovec, informatician la Universitatea Stanford și autor principal al studiul.

La polul opus se află reprezentanțele auto, benzinăriile și magazinele de bricolaj, unde riscul de infectare este mic.

Cercetătorii au reușit să dezvolte astfel un model care poate prezice cu precizie numărul zilnic de cazuri COVID-19 în marile orașe.

Rezultatul studiului oferă și o explicație pentru numărul mare de infectări cu coronavirus din cartierele mai sărace: locurile publice sunt mai aglomerate decât cele din zonele mai bogate, iar oamenii lucrează într-un procent redus de acasă și sunt nevoiți să se deplaseze zilnic la serviciu.

Spre exemplu, în magazinele alimentare din zonele mai sărace sunt, în medie, cu aproximativ 60% mai multe persoane pe metrul pătrat, decât în cele din ​​zonele mai bogate, iar oamenii petrec mai mult timp la cumpărături, arată cercetătorii.

Cu toate acestea, prin limitarea prezenţei în restaurante la 20% din capacitatea lor maximă - susţin cercetătorii - infecţiile ar fi reduse cu peste 80%.

Studiul a fost realizat de oameni de știință de la Universitatea Stanford, Universitatea Northwestern, din Chicago și Centrul de Cercetări Microsoft și Chan Zuckerberg Biohub și a fost publicat marți în revista Nature.

„Secretul tinereții veșnice”. Cercetătorii au creat un ser care ar putea opri procesul de îmbătrânire

Cercetătorii laboratorului Sinclair de la Facultatea de Medicină Harvard au făcut o dezvăluire care ar putea schimba viitorul. Aceștia au descoperit cum poate fi oprit procesul de îmbătrânire.

Semnul nebănuit care arată prezența bolii Parkinson. Cercetătorii lituanieni vor testarea printr-o aplicație mobilă

Boala Parkinson ar putea fi precedată de un simptom care până acum nu era legată direct de aceasta.

Asteroidul care va trece „extraordinar de aproape” de Pământ. Bucăţi mari ar putea cădea ca meteoriţi

Un asteroid de dimensiunea unui camion de marfă va trece de Pământ într-una dintre cele mai apropiate astfel de întâlniri înregistrate vreodată - ajungând la o zecime din distanţa de pe orbita majorităţii sateliţilor de comunicaţii, scrie The Guardian.

Medvedev critică încercările Occidentului de a
Medvedev critică încercările Occidentului de a "preveni" al Treilea Război Mondial prin înarmarea Kievului

Dmitri Medvedev, fost președinte al Rusiei, a reacționat vehement la afirmațiile surprinzătoare făcute de ministrul italian al Apărării, Guido Crosetto.

Stare de alertă în Vrancea. Premierul Ciucă a convocat în regim de urgență Comitetul Național pentru Situații de Urgență

Autoritățile au instituit stare de alertă în județul Vrancea din cauza vremii, a transmis sâmbătă Guvernul.

Rusia și-a prezentat „robotul ucigaș” cu care vrea să distrugă „inamicii occidentali”. Când va fi trimis în Ucraina | VIDEO

În timp ce Germania și SUA au anunțat că intenționează să trimită tancuri Leopard și Abrams către forțele lui Volodimir Zelenski, Rusia a dezvăluit o nouă armă terifiantă pe care o numește "robot ucigaș".