Profesor de astrofizică: Vom detecta viață extraterestră în câțiva ani

Planete
Shutterstock

Omenirea va detecta viață extraterestră în anii următori, este de părere un reputat astronom britanic, potrivit Daily Mail.

Profesorul Sasha Hinkley, profesor de astrofizică la Universitatea din Exter, spune că devine „din ce în ce mai probabil” ca semne care să indice viață extraterestră să fie descoperite în timpul vieții sale.

Acesta mai spune că dispozitive precum puternicul telescop spațial James Webb, în valoare de 10 miliarde de dolari, sunt pe punctul de a identifica „biosemnături” - atmosfere de pe exoplanete, cu gaze (precum oxigenul) emise de ființe vii, care ar putea indica forme de viață.

„Ca să fiu clar, detectarea vieții pe o altă planetă nu va însemna neapărat că există o civilizație extraterestră pe o altă planetă și nici că suntem pe cale să avem o formă de comunicare cu astfel de forme de viață', a adăugat el într-un articol publicat în The Spectator.

„Dovezile descoperirii vieții vor fi probabil găsite prin observarea dezechilibrelor în raporturile speciilor chimice (ozon și dioxid de carbon, de exemplu), care altfel nu ar exista în mod natural fără o eventuală formă de activitate biologică care să conducă la acest dezechilibru”, a adăugat el.

Procesul accidentului produs de Monica Macovei se complică. Ce valoare are „punctul de traumă” și de ce solicită victima despăgubiri de 500.000 de euro

În galaxia noastră sunt 100 de milioane de lumi capabile să găzduiască viață extraterestră, conform unei predicții „conservatoare” a NASA.

Iar agenția spațială susține că vom putea găsi acele forme de viață în următorii 20 de ani - cu șanse mari să fie în afara sistemului nostru solar.

FOTO Adrian Mutu s-a întâlnit cu Cristiano Ronaldo în Arabia Saudită: "Legendă și superstar mondial"
Un experiment început acum 100 de ani poate fi urmărit și în zilele noastre, live. Este o probă a nervilor VIDEO

În 1927, la Universitatea din Queensland, Australia, a început un experiment despre care nimeni nu ar fi crezut că, peste aproape 100 de ani, încă va continua.

Descoperirea care ar putea schimba tot ce știm despre Univers. S-ar putea să trăim într-un vid cosmic care încalcă legile

Galaxia noastră natală, Calea Lactee , este doar una dintre miliardele din universul nostru. Deci, în marea schemă a lucrurilor, nu suntem atât de speciali.

S-a declanșat cea mai puternică erupție de pe Soare din aproape ultimul deceniu. Specialiștii avertizează: ”Este din clasa X”

Cea mai puternică erupție de pe suprafața Soarelui - din aproape ultimul deceniu - a fost declanșată recent, a anunțat marți Administrația Națională Oceanică și Atmosferică din SUA.

Războiul din Ucraina a scos la iveală defecte grave ale unora dintre cele mai sofisticate sisteme de luptă americane

Deblocarea ajutorului militar american în valoare de 61 de miliarde de dolari în aprilie a reprezentat un impuls pentru forțele ucrainene aflate în dificultate în fața invadatorilor ruși.

Domeniul în care românii obțin premii internaționale, dar din care nu lipsește frauda atunci când se cer fonduri europene

Greșim pe mâna noastră și ne mirăm că autoritățile suflă și în iaurt atunci când verifică proiectele de finanțare.

Guvernul promite să șteargă informațiile false din online în cel mult 24 de ore. Unde pot fi raportate dezinformările

Videoclipurile, anunțurile sau știrile false vor putea fi raportate autorităților și șterse în cel mult 24 de ore de pe rețelele de socializare.