Profesor de astrofizică: Vom detecta viață extraterestră în câțiva ani

Planete
Shutterstock

Omenirea va detecta viață extraterestră în anii următori, este de părere un reputat astronom britanic, potrivit Daily Mail.

Profesorul Sasha Hinkley, profesor de astrofizică la Universitatea din Exter, spune că devine „din ce în ce mai probabil” ca semne care să indice viață extraterestră să fie descoperite în timpul vieții sale.

Acesta mai spune că dispozitive precum puternicul telescop spațial James Webb, în valoare de 10 miliarde de dolari, sunt pe punctul de a identifica „biosemnături” - atmosfere de pe exoplanete, cu gaze (precum oxigenul) emise de ființe vii, care ar putea indica forme de viață.

„Ca să fiu clar, detectarea vieții pe o altă planetă nu va însemna neapărat că există o civilizație extraterestră pe o altă planetă și nici că suntem pe cale să avem o formă de comunicare cu astfel de forme de viață', a adăugat el într-un articol publicat în The Spectator.

„Dovezile descoperirii vieții vor fi probabil găsite prin observarea dezechilibrelor în raporturile speciilor chimice (ozon și dioxid de carbon, de exemplu), care altfel nu ar exista în mod natural fără o eventuală formă de activitate biologică care să conducă la acest dezechilibru”, a adăugat el.

Fostul milițian care dirija minerii prin București în anii ‘90, în prezent avocat, condamnat pentru trafic de influență. Judecători: „A lăsat impresia periculoasă că justiția ar fi de vânzare”

În galaxia noastră sunt 100 de milioane de lumi capabile să găzduiască viață extraterestră, conform unei predicții „conservatoare” a NASA.

Iar agenția spațială susține că vom putea găsi acele forme de viață în următorii 20 de ani - cu șanse mari să fie în afara sistemului nostru solar.

Acuzații grave înainte de Spania - Anglia: "Au trișat! Finala este deja decisă?"
Oamenii de știință au inventat pantalonii care transformă urina în băutură energizantă în 5 minute

Un costum spaţial de inspiraţie ştiinţifico-fantastică care reciclează urina în apă potabilă ar putea permite astronauţilor să efectueze lungi ieşiri în spaţiu în cadrul viitoarelor expediţii lunare, scrie The Guardian.

De ce a fost înmormântat Ștefan cel Mare fără sicriu, pe 13 bare de fier și capul pe un pat de cărămizi. Tezaurul dispărut

Ștefan cel Mare a fost îngropat la Mănăstirea Putna fără sicriu, pe 13 bare de fier și cu capul pe un pat de cărămizi, înconjurat de un veritabil tezaur, care a fost ulterior furat de către un jefuitor de morminte.

A fost creat un material din care se pot face haine mai răcoroase decât tot ce se știa până acum

În viitor, am putea să purtăm haine făcute dintr-un material special care va face temperaturile ridicate din orașe mai suportabile.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a înecat turistul din Alba care a „fentat” salvamarii toată ziua. Pericolul invizibil din apă

Marea a mai luat o viață, de această dată în Eforie Nord. Un turist de 44 de ani, din Alba, a fost înghiţit de valuri, într-o zonă cu gropi marine, pe o plajă lărgită recent.

Stephanie Constantinescu a făcut contestație la BAC după ce a luat 9,95 la Istorie. Ce s-a întâmplat la reevaluare

S-au afișat rezultatele finale de la Bacalaureat după contestații, iar mulți absolvenți de liceu răsuflă usurați.

Frenezie și caniculă la „Beach, please!”. Mesajul unor tinere pentru părinții lor. „Suntem cuminți!”

100.000 de adolescenți așteaptă cu sufletul la gură a treia seară a festivalului „Beach, please!”. Până să ajungă însă în fața scenelor, tinerii au avut de înfruntat și o căldura crâncenă.