Prima imagine cu gaura neagră din centrul galaxiei Calea Lactee. Este de patru ori mai masivă decât Soarele

A fost publicată prima fotografie cu gaura neagră situată chiar în centrul galaxiei Calea Lactee.

Astronomii cred că toate galaxiile, inclusiv a noastră, au astfel de găuri negre uriașe în centrul lor, unde lumina și materia nu pot scăpa, ceea ce face extrem de grea obținerea de imagini cu acestea.

Fotografia publicată joi aparține consorțiului internațional din spatele Event Horizon Telescope, o serie de opt radiotelescoape sincronizate în întreaga lume, scrie apnews.com.

Un astronom a descris gaura neagră ca fiind un „gigant blând din centrul din centrul galaxiei noastre”, în timp ce a dezvăluit imaginea.

rusi, spatiu
VIDEO. Momentul în care Diana Șoșoacă e dată afară din plenul PE. „Am dreptul să vorbesc. Am fost votată de români

Gaura neagră să numește „Sagittarius A” (n.r. - Săgetător A) și se află la granița constelațiilor Săgetător și Scorpion. Este de patru ori mai masivă decât Soarele.

Naționala Ungariei, cădere liberă în clasamentul FIFA după Euro 2024
FOTO Cum va arăta primul hotel de lux din spațiu. Va fi deschis în 2027

Compania Orbital Assembly a dezvăluit noi informații despre hotelul spațial care se află în dezvoltare încă din 2019.

O replică a drapelului sovietic ce simbolizează victoria din Al Doilea Război Mondial a ajuns în spaţiu.

Analiști, după scandalul făcut de Diana Șoșoacă în Parlamentul European: ”Imaginea României, afectată!”

Moment rușinos provocat de Diana Șoșoacă în Parlamentul European. În noua sa calitate, de europarlamentar, a întrerupt ședința pentru alegerea președintelui Comisiei Europene.

Cel mai intens moment politic al discursului Ursulei von der Leyen din plenul Parlamentului a fost cel legat de Viktor Orban

A fost un vot cu emoții pentru Ursula von der Leyen, care și-a negociat candidatura cu eurodeputații de câteva luni. Ultimele întâlniri le-a avut chiar înaintea discursului din plen, unde și-a prezentat prioritățile pentru următorul mandat.

Nu au uitat ce sunt. Românii din Diaspora au pompat în economia României o sumă record în 2023

Potrivit datelor Băncii Naționale, românii plecați la muncă în străinătate au trimis în țară 6,5 miliarde de euro în 2023, echivalentul a 2 la sută din PIB.