Pilula contraceptiva masculina, la un pas de a fi creata

Ultimul update: Vineri 06 Decembrie 2013 00:01
Data publicarii: Marti 03 Decembrie 2013 12:48
Categorie: Stiinta
pastile

Cercetatorii australieni au reusit sa ii faca pe soarecii de sex masculin sa devina infertili prin blocarea functionarii a doua proteine, intrand astfel intr-o noua etapa a procesului de creare a unei pilule contraceptive pentru barbati.

Cercetatorii de la Universitatea Monash din Melbourne au modificat genele soarecilor masculi pentru a bloca doua proteine din celulele musculare care permit celulelor spermatice sa calatoreasca prin organele reproductive ale animalului.

Soarecii au ramas perfect sanatosi si s-au acuplat cu femele, insa fara ca acestea sa nasca pui, a declarat Sabatino Ventura, coordonatorul studiului.

"Am aratat ca blocarea simultana a doua proteine care permit circulatia spermei in timpul ejacularii provoaca o infertilitate totala", a adaugat el.

Acest lucru a fost realizat "fara a afecta viabilitatea pe termen lung a spermei sau sanatatea generala si sexuala a masculilor (...). Muschiul nu primeste mesajul chimic care ii indica sa faca sperma sa circule", a precizat acelasi cercetator.

Cercetatorii de la Universitatea Monash, care au colaborat cu colegii lor de la Universitatea Melbourne si de la Universitatea Leicester (Marea Britanie), incearca in aceasta perioada sa reproduca de maniera chimica acest fenomen genetic. O eventuala reusita va duce la crearea unei pilule contraceptive pentru barbati in cel mult zece ani.
"Urmatoarea etapa va fi dezvoltarea unui contraceptiv oral masculin, care sa fie eficient, sigur si reversibil cu usurinta", a subliniat Sabatino Ventura.

Precedentele incercari de a pune la punct un contraceptiv masculin se bazau pe hormoni sau pe productia de sperma disfunctionala, insa aceste metode pot avea anumite efecte negative asupra activitatii sexuale a barbatilor si pot sa reduca sau chiar sa distruga fertilitatea acestora pe termen lung.

Metoda utilizata de echipa profesorului Sabatino Ventura nu este hormonala si nu are niciun impact asupra procesului de dezvoltare a spermei.

Studiul a fost publicat in revista americana Proceedings of the National Academy of Science.

pastile Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer