Pe Titan ar putea exista viață extraterestră. Descoperirea făcută de NASA

Titan, luna Saturn
NASA

NASA a descoperit lacuri pe suprafața lunii planetei Saturn, Titan, fapt care ar putea însemna că în acel loc poate exista viață extraterestră.

Folosind datele obtinute de nava spatială Cassini, pe care NASA a prăbușit-o intenționat pe Saturn în 2017, oamenii de știintă au descoperit că unele dintre lacurile de hidrocarburi lichide de pe Titan sunt surprinzator de adânci, in timp ce altele sunt aproape secate si sezoniere.

Cercetătorii au mai aflat că formele de relief de pe Titan sunt asemănătoare cu cele de pe Pământ, iar lacurile au o adâncime chiar și de 100 de metri și conțin în principal metan.

De asemenea, pe Titan sunt "lacuri fantomă", care apar în timpul iernii, dar se evaporă în timpul primăverii. Acest proces durează 7 ani pe Titan.

Avionul viitorului. NASA a creat aripi ultra-flexibile care își pot schimba forma în zbor - 2
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Punând cap la cap aceste date, oamenii de știință spun că ciclul hidrologic de pe Titan este comparabil cu cel de pe Pământ.

Având un mediu atât de complex, NASA suspectează că ar putea susține viața, în special în acele lacuri de hidrocarburi.

”Titan este un obiect foarte fascinant în sistemul solar, și de fiecare dată când o analizăm cu atenție, aflăm ceva nou", a declarat cercetătorul Marco Mastrogiuseppe.

NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
Un frate geamăn a stat un an în spațiu, iar celălalt 1 an pe Pământ. Rezultatul studiului

Oamenii pot petrece un an în spaţiu fără implicaţii serioase asupra stării lor de sănătate, spun specialiştii de la NASA, după ce au făcut un studiu asupra astronauţilor gemeni Scott şi Mark Kelly.

Un nou model de aripi pentru avioane, asamblate ca un puzzle, poate fi soluția pentru un nou tip de avioane mai ușoare și mai rapide. O echipă de cercetători NASA a creat o aripă flexibilă, care se poate modifica în timpul zborului.

Motivul pentru care NASA va trimite o misiune după sacii de gunoi lăsaţi pe Lună

La aproape 50 de ani după prima aselenizare, oamenii de ştiinţă vor să recupereze pungile cu resturi lăsate în urmă de astronauţi.

Ce a observat NASA într-o imagine surprinsă pe Lună

NASA a descoperit o imagine incredibilă care arată „o pată neobișnuită pe Lună”.

Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie

Românii au în conturile personale de pensii Pilon 2 o sumă record. Peste 160.000 de pensii Pilon 2 au fost deja plătite către cei ieșiți din activitate, jumătate din sumă numai anul trecut.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.