O nouă specie de dinozaur descoperită în China. Cum arăta ''dragonul dansator''

Dragonul dansator
San Diego Natural History Museum

O nouă specie de dinozaur de dimensiuni mici, cu aripi şi pene, a fost confirmată de o echipă de oameni de ştiinţă americani şi chinezi, pe baza descoperirii unor fosile în nord-estul Chinei, informează marţi Xinhua.

Fosilele, care au fost aduse la lumină în urmă cu peste un deceniu, s-au aflat la Muzeul de Istorie Naturală din Dalian, în provincia nord-estică Liaoning.

Oamenii de ştiinţă de la Muzeul de Istorie Naturală din San Diego şi Universitatea de Stat din Montana din Statele Unite, de la muzeul din Dalian şi de la alte instituţii de cercetare au raportat această specie nouă de dinozaur în jurnalul The Anatomical Record, potrivit Agerpres.

Specia a fost numită Wulong bohaiensis, sau ''dragonul dansator'' în chineză, datorită poziţiei în care au fost descoperite fosilele.

schelet dinozaur
Descoperire istorică pe plajă. Ce era de fapt osul dezgropat de doi câini

Wulong a trăit la începutul perioadei cretacice, era puţin mai mare decât o cioară, însă lungimea corpului său era dublată de cea a unei cozi lungi şi osoase, au explicat cercetătorii.

Dinozaurul avea capul îngust, dinţi ascuţiţi, era acoperit cu pene, avea structuri similare aripilor atât la membrele superioare cât şi la cele inferioare şi prezenta două pene lungi la capătul cozii.

Cercetătorii au declarat că Wulong este una dintre cele mai vechi rude cunoscute ale velociraptorului, care a trăit în urmă cu 75 de milioane de ani. Cea mai apropiată rudă cunoscută a acestuia ar fi microraptorul, cu patru aripi.

Jehol Biota, locul în care au fost descoperite fosilele, cuprinde partea de nord a provinciei Hebei, partea de vest a provinciei Liaoning şi sud-estul regiunii autonome Mongolia Interioară şi este cunoscută pentru diversitatea fosilelor vegetale şi animale.

Wulong oferă o imagine despre cum arăta Pământul în urmă cu 120 de milioane de ani, furnizând informaţii despre modul în care s-au dezvoltat dinozaurii şi cum se diferenţiază de păsări, notează Xinhua.

Descoperirea uimitoare făcută de un bărbat care și-a scos câinii la plimbare pe plajă

Un bărbat de 54 de ani din Marea Britanie care și-a scos la plimbare câinii pe plajă a descoperit un schelet vechi de 65 de milioane de ani.

Descoperire istorică pe plajă. Ce era de fapt osul dezgropat de doi câini

Scheletul unui dinozaur care a trăit acum 65 de milioane de ani a fost descoperit de doi câini, în timp ce dezgropau un os pe o plajă din Marea Britanie.

Descoperire fascinantă, făcută din greșeală. „E cel mai complet din Europa”

Un schelet de stegozaur, considerat cel mai complet din Europa, a fost găsit întâmplător într-o magazie din Portugalia.

Un britanic a descoperit, la doar câteva luni distanţă, resturile a doi dinozauri uriaşi

O fosilă de dinozaur veche de peste 95 de milioane de ani a fost găsită de un bărbat pe o plajă din Marea Britanie.

O fraudă uriașă cu lemn tăiat ilegal din păduri, investigată în aproape jumătate din țară. Cine ar fi suspecții

Una dintre cele mai mari fraude cu lemn tăiat ilegal din păduri este investigată de nouă structuri ale statului. Poliţiştii şi procurorii au descins la 17 Ocoale Silvice din Suceava, dar şi la 146 de firme şi chiar adrese particulare din alte 17 judeţe.

Conversația dintre Visarion Alexa și o enoriașă: „Te știu de când erai mică. Sunt ca plastelina în mâinile tale” FOTO

Au apărut noi mesaje acuzatoare la adresa preotului Visarion Alexa. Încă o femeie povestește, că părintele i-a făcut avansuri și chiar, a sărutat-o când, au fost împreună. Pentru a dovedi că nu minte a publicat, și capturi cu mesajele.

În timpul unui discurs, Joe Biden a căutat în sală o deputată care a decedat în august: “Unde este Jackie?” VIDEO

Preşedintele american, Joe Biden, a căutat-o în timpul unui discurs pe deputata din Indiana Jackie Walorski, care a decedat într-un accident rutier în august, părând să fi uitat că femeia a murit.