Descoperire fascinantă, făcută din greșeală. „E cel mai complet din Europa”

dinozaur
INEG

Un schelet de stegozaur, considerat cel mai complet din Europa, a fost găsit întâmplător într-o magazie din Portugalia.

Potrivit primelor cercetări, a fost păstrat timp de şase decenii de un paleontolog rus, care l-a descoperit şi l-a depozitat acolo, aşteptând să aibă timp să-l studieze, relatează Agerpres.

Curioasa "redescoperire" a avut loc într-una dintre clădirile Laboratorului Naţional de Energie şi Geologie (LNEG), situat în afara Lisabonei, de unde doi paleontologi au recuperat fosila de stegozaur Miragaia longicollum în urmă cu patru ani în cadrul unui proiect de cercetare pentru un masterat.

Mare le-a fost surpriza când, la asamblarea rămăşiţelor, au descoperit că este vorba de "cel mai complet stegozaur descoperit în Europa şi de cel mai complet dinozaur descris în Portugalia", relatează LNEG într-un comunicat.

Laboratorul, care i-a acordat o bursă cercetătorului de la masterat pentru a se ocupa de studiul fosilei, consideră descoperirea "revelatoare", având în vedere că include "diferite părţi ale scheletului acestei specii care până acum nu erau cunoscute".

Bigfoot
Descoperire fascinantă despre existența celebrului „Bigfoot”. Ce au dezvăluit specialiștii

Se estimează că scheletul de stegozaur, o specie erbivoră care a trăit în Jurasicul Superior, are o vechime de 152 de milioane de ani şi reprezintă o descoperire-cheie pentru a înţelege complet stegozaurul, unul dintre dinozaurii cei "mai emblematici", se mai pecizează în comunicat.

Exemplarul a fost descoperit în 1959 în Atouguia da Baleia, în nordul Lisbonei, de paleontologul rus Gheorghi Zbyszewski, care efectua atunci studii de cartografie pentru Serviciul de Geologie al Portugaliei.

Se crede că expertul a păstrat în depozitul LNEG rămăşiţele aşteptând să aibă timp să-l studieze, cea ce ce nu s-a mai întâmplat.

Scheletul va fi expus "în scurt timp" la Muzeul de Geologie al LNEG, însă cercetările vor continua sub supravegherea paleontologilor Francisco Costa, care acum îşi redactează teza de doctorat, şi a lui Octavio Mateus.

Un bărbat din Capitală a găsit peste 50 de lilieci după aparatul de aer condiționat

Descoperire inedită în cartierul Pipera din Capitală.

Oamenii de știință au descoperit noi dovezi ale așa-numitului "Bigfoot". Se crede că legendara creatură a fost o maimuță înaltă de 10 metri care a trăit acum aproape 2 milioane de ani.

Recompensă uriașă pentru prinderea unei femei. Ce i-a făcut soțului ei este înfiorător

Poliția din Statele Unite este pe urmele unei femei care este suspectată că și-a ucis soțul, după ce cadavrul acestuia a fost găsit în congelator, în casa femeii din Missouri.

„Război total” pe Twitter între Volodimir Zelenski și Elon Musk, după ce fondatorul Tesla a făcut propuneri de pace

Volodimir Zelenski, președintele Ucrainei, a intrat în conflict deschis cu Elon Musk.

Autoritățile dau asigurări că lacurile de acumulare din România sunt într-o stare tehnică bună. Realitatea este însă alta

În România există peste două mii de lacuri de acumulare artificiale, susțin autoritățile de mediu. Ele asigură alimentarea cu apă a localităților şi a sistemelor de irigații şi reglează debitele pentru evitarea inundațiilor.

„e-Estonia, model pentru viitor”. Micul stat nord-european, în topurile mondiale privind digitalizarea sectorului public

Visul românilor de a scăpa de dosarul cu șină și de cozile de la ghișee a devenit realitate, dar nu la noi, ci în Estonia. În micuțul stat fost sovietic din nordul Europei, toate serviciile publice pot fi accesate online.