Descoperire fascinantă, făcută din greșeală. „E cel mai complet din Europa”

dinozaur
INEG

Un schelet de stegozaur, considerat cel mai complet din Europa, a fost găsit întâmplător într-o magazie din Portugalia.

Potrivit primelor cercetări, a fost păstrat timp de şase decenii de un paleontolog rus, care l-a descoperit şi l-a depozitat acolo, aşteptând să aibă timp să-l studieze, relatează Agerpres.

Curioasa "redescoperire" a avut loc într-una dintre clădirile Laboratorului Naţional de Energie şi Geologie (LNEG), situat în afara Lisabonei, de unde doi paleontologi au recuperat fosila de stegozaur Miragaia longicollum în urmă cu patru ani în cadrul unui proiect de cercetare pentru un masterat.

Mare le-a fost surpriza când, la asamblarea rămăşiţelor, au descoperit că este vorba de "cel mai complet stegozaur descoperit în Europa şi de cel mai complet dinozaur descris în Portugalia", relatează LNEG într-un comunicat.

Laboratorul, care i-a acordat o bursă cercetătorului de la masterat pentru a se ocupa de studiul fosilei, consideră descoperirea "revelatoare", având în vedere că include "diferite părţi ale scheletului acestei specii care până acum nu erau cunoscute".

Bigfoot
Descoperire fascinantă despre existența celebrului „Bigfoot”. Ce au dezvăluit specialiștii
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Se estimează că scheletul de stegozaur, o specie erbivoră care a trăit în Jurasicul Superior, are o vechime de 152 de milioane de ani şi reprezintă o descoperire-cheie pentru a înţelege complet stegozaurul, unul dintre dinozaurii cei "mai emblematici", se mai pecizează în comunicat.

Exemplarul a fost descoperit în 1959 în Atouguia da Baleia, în nordul Lisbonei, de paleontologul rus Gheorghi Zbyszewski, care efectua atunci studii de cartografie pentru Serviciul de Geologie al Portugaliei.

Se crede că expertul a păstrat în depozitul LNEG rămăşiţele aşteptând să aibă timp să-l studieze, cea ce ce nu s-a mai întâmplat.

Scheletul va fi expus "în scurt timp" la Muzeul de Geologie al LNEG, însă cercetările vor continua sub supravegherea paleontologilor Francisco Costa, care acum îşi redactează teza de doctorat, şi a lui Octavio Mateus.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Un bărbat din Capitală a găsit peste 50 de lilieci după aparatul de aer condiționat

Descoperire inedită în cartierul Pipera din Capitală.

Oamenii de știință au descoperit noi dovezi ale așa-numitului "Bigfoot". Se crede că legendara creatură a fost o maimuță înaltă de 10 metri care a trăit acum aproape 2 milioane de ani.

Recompensă uriașă pentru prinderea unei femei. Ce i-a făcut soțului ei este înfiorător

Poliția din Statele Unite este pe urmele unei femei care este suspectată că și-a ucis soțul, după ce cadavrul acestuia a fost găsit în congelator, în casa femeii din Missouri.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.