Acest desen putea sa schimbe evolutia umana si sa-i ingroape cariera lui Isaac Newton

gravura peste

Acest desen ar fi putut schimba radical evolutia stiintei, impiedicand publicarea unei carti care a schimbat in cele din urma cursul istoriei.

Interesantul desen este de fapt o gravura in lemn si face parte dintr-o carte intitulata Historia Piscium (Istoria Pestilor). Reprezinta un "peste zburator".

Lucrarea a fost publicata in anul 1686 si, din cauza acestor gravuri care ilustrau speciile de pesti, tiparirea cartii a costat foarte mult.

Banii au fost platiti de Societatea Regala Britanica, institutie care intentiona sa publice si lucrarea fundamentala a lui Sir Isaac Newton, Philosophiae Naturalis Principia Mathematica (“Principiile matematice ale filozofiei naturale”). Pentru aceasta din urma, societatea nu a mai avut fonduri.

fotograf China
Fotografiile care au uimit lumea. "Legile fizicii nu exista pentru el"
Mesaj către Zelenski: „OK, am reuşit. Acum du-te şi câştigă lupta”

Din fericire, lucrarea fizicianului care a revolutionat la vremea sa stiinta a ajuns in cele din urma sa fie publicata, cu ajutorul astronomului Edmond Halley, devenit faimos datorita descoperii cometei care ii poarta numele. El a reusit sa stranga banii necesari.

Cartea lui Newton includea enuntarea celor trei legi ale miscarii si legea gravitatiei universale, fiind considerata si in prezent una din cele mai importante lucrari stiintifice din toate timpurile.

Desi acum pare inexplicabila decizia Societatii Regale de a renunta la cartea fizicianului, trebuie sa avem in vedere ca in anul 1686 stiinta era inca la inceputurile sale, iar o lucrare cu ilustratii spectaculoase era considerata mai importanta, precizeaza Live Science.

Geniul care a rescris istoria omenirii nu-si intelegea sotia. Secretele din dormitorul lui Einstein

Albert Einstein, marele geniu al fizicii moderne, era departe de a fi un partener de viata model. Dupa 11 ani de mariaj, el i-a propus sotiei sa ramana impreuna de dragul copiilor, intelegand ca dragostea dintre ei disparuse.

Fotografiile care au uimit lumea.
Fotografiile care au uimit lumea. "Legile fizicii nu exista pentru el"

Merge pe aer si pluteste pe apa. Fotografiile unui artist chinez i-au uimit pe francezi, pentru ca personajele surprinse prin tehnicile sale par sa sfideze gravitatia.

Un savant roman a contribuit la o descoperire epocala in domeniul fizicii

Un grup de cercetatori de la Universitatea Ohio, printre care si un roman, a reusit o premiera mondiala in domeniul fizicii.

INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

România, dată în judecată la Viena. Olandezii de la Damen cer rezilierea contractului pentru șantierul naval din Mangalia

Damen a dat România în judecată la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Viena, cerând rezilierea acordului de asociere încheiat în 2018, prin care statul român a devenit acţionar majoritar (51%) al companiei Damen Shipyards Mangalia SA.

Un nou val de praf saharian a ajuns în România. Un strat de nisip fin s-a așezat pe mașini

Un nou val de praf saharian a ajuns în România. Încă din zorii zilei de miercuri, un strat de nisip fin s-a așezat pe mașini, după ce cu o noapte înainte a plouat.