Experiment reușit în deșertul Nevada. Doi oameni au parcurs 500 de metri în 15 secunde
Compania Virgin Hyperloop a testat cu succes prima călătorie de mare viteză cu pasageri, în deşertul Nevada, informează BBC, potrivit Agerpres.
Acest concept nou de transport, futurist, implică utilizarea unor capsule cu pasageri, care se deplasează la viteze foarte mari prin tuburi vidate.
În cadrul testului, doi pasageri - ambii angajaţi ai companiei - au parcurs lungimea unei piste de testare de 500 de metri în 15 secunde, atingând viteza de 172 de kilometri la oră. Aceasta reprezintă însă o fracţiune din ambiţia Virgin, care vrea să atingă viteze de deplasare de peste 1.000 de kilometri la oră.
Alegeri 2024
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Virgin Hyperloop nu este singura firmă care dezvoltă acest concept, însă niciuna nu a mai transportat pasageri.
Sara Luchian, director al departamentului pentru experienţa oferită consumatorilor, a fost unul dintre cei doi pasageri aflaţi la bord şi a descris pentru BBC experienţa trăită drept "exaltantă, atât psihologic, cât şi fizic", la scurt timp după eveniment.
În cadrul evenimentului care a avut loc duminică după-amiază la marginea oraşului Las Vegas, ea şi directorul tehnic Josh Giegel au purtat bluze textile şi jeanşi, nu costume de zbor. Luchian a declarat că această călătorie a fost lină şi "deloc asemănătoare unui rollercoaster", cu toate că acceleraţia a fost "mai rapidă" decât ar fi pe o pistă mai lungă. Niciunul dintre cei doi nu s-a simţit rău, a adăugat ea.
Sara Luchian a precizat că viteza lor a fost limitată de lungimea pistei şi de acceleraţia necesară.
Conceptul, care se află în dezvoltare de mai mulţi ani, se bazează pe o propunere a fondatorului Tesla, Elon Musk. Unele voci critice l-au descris ca fiind science fiction. El a fost inspirat de cele mai rapide trenuri cu levitaţie magnetică (maglev) din lume, cu viteză îmbunătăţită prin deplasarea în interiorul tuburilor vidate.
Recordul mondial atins de un tren maglev a fost stabilit în 2015, când un tren japonez, cu persoane la bord, a atins 603 kilometri la oră în cadrul unui test realizat lângă Muntele Fuji.
Fondată în 2014, compania Virgin Hyperloop a beneficiat de investiţii de la Virgin Group în 2017. Anterior a fost cunoscută sub numele Hyperloop One şi Virgin Hyperloop One.
Într-un interviu acordat BBC în 2018, directorul de atunci al Virgin Hyperloop One, Rob Lloyd, care între timp a părăsit compania, a declarat că viteza ar permite, teoretic, oamenilor să călătorească între aeroporturile Gatwick şi Heathrow, situate la circa 73 de kilometri distanţă, în zone limitrofe opuse ale Londrei, în patru minute.
Virgin Hyperloop, cu sediul în Los Angeles, explorează, de asemenea, concepte în alte ţări, inclusiv o posibilă conexiune de 12 minute între Dubai şi Abu Dhabi, care necesită peste o oră cu transportul public existent.
Vocile critice au subliniat însă că sistemele de transport Hyperloop ar necesita un efort considerabil atât din punct de vedere al planificării cât şi al construcţiei unor reţele vaste de tuburi pentru fiecare cale de transport.
Luchian admite dificultăţile potenţiale. "Desigur că este o infrastructură amplă ce trebuie construită, dar cred că am atenuat o mulţime de riscuri, ceea ce oamenii nu credeau că este posibil", a precizat ea.
"Infrastructura este un obiectiv extrem de important pentru atât de mulţi oameni din guvern. Ştim că oamenii caută soluţii. Ei caută transportul viitorului. Putem continua să construim sistemele de transport de astăzi sau de ieri şi să ne lovim de aceleaşi probleme pe care acestea le aduc sau putem căuta cu adevărat să construim ceva care să rezolve aceste probleme", a adăugat Sara Luchian.