Descoperire neașteptată a cercetătorilor: Dinozaurii cu pene erau infestaţi cu păduchi

Ultimul update: Marti 10 Decembrie 2019 20:12
Data publicarii: Marti 10 Decembrie 2019 19:57
Categorie: Stiri Stiinta
Dinozaur cu pene

Păduchi vechi de 100 de milioane de ani au fost descoperiţi în proximitatea unor pene de dinozauri, dintre care una a fost parţial devorată de acele insecte, potrivit unui studiu publicat marţi în revista Nature Communications, informează AFP.

"Este vorba despre o nouă insectă, denumită Mesophthirus engeli, care prezintă o serie de caracteristici morfologice ale paraziţilor externi: un corp minuscul fără aripi, un cap cu mari elemente bucale făcute pentru a mesteca, dar şi cu antene scurte şi robuste...Nu se hrăneau cu sânge, ci cu pene de dinozaur", a declarat Chungkun Shih, cercetător la Muzeul Naţional de Istorie Naturală din Washington.

Insectele (10 nimfe), "destul de asemănătoare cu păduchii moderni", şi două pene de dinozaur, erau conservate în ambra rezultată în urma unor secreţii vegetale fosilizate, vechi de aproximativ 100 de milioane de ani, potrivit Agerpres.

Potrivit studiului, una dintre pene era parţial devorată, cel mai probabil prin masticaţie, la fel cum arată penele păsărilor din zilele noastre care sunt infestate cu păduchi.

Deşi ştiau deja că au existat în preistorie insecte care se hrăneau cu sânge de dinozaur, oamenii de ştiinţă nu au descoperit niciodată până în prezent paraziţi care să fie amatori de pene.

Şi acest lucru nu a fost uşor de descoperit: "Am verificat aproape o mie de pene aparţinând unor colecţionari de ambră", a relatat Chungkun Shih.

Descoperirea "celor mai vechi insecte care se hrăneau cu pene" va permite specialiştilor să afle mai multe informaţii despre originea acestor insecte. Totuşi, ei nu pot încă să dovedească faptul că acei păduchi străvechi sunt strămoşii celor care infestează speciile de păsări din zilele noastre.

"Întrucât nu am găsit exemplare de Mesophthirus engeli asociate cu pene de păsări, nu putem să tragem concluzii formale despre relaţiile evolutive dintre păduchii păsărilor şi cei ai dinozaurilor cu pene", a precizat Chungkun Shih.

Tags: dinozauri, paduchi,

Cu Busu, despre vreme și vremuri

Busu: "Vine primăvara, prea timpuriu, părerea mea. Vremea a început să fie atât de bizară, în foarte multe locuri, nu neapărat în țara noastră."

Mama Antoniei, schimbări majore pentru 2020

Denise Iacobescu: "Lucrez la un capitol din viața mea. Mă mai vad căsătorită. Sper și cred în asta."

Roxana Vancea, totul despre viața de femeie măritată

Roxana Vancea: "M-a pus să-i fac o ciorbă de curcan. A spus că așa și-a dat seama că sunt bună de măritat."

Corina Chiriac, dedicată credinței

Corina Chiriac: "Am stat la cozi de trei ore, pentru a ajunge la Mormântul Sfânt. Am cântat pentru românii din Israel, cărora le este dor de casă."

Amalia Năstase s-a apucat de vlogging

Amalia Năstase: "Sunt foarte mulți oameni interesați să vadă ce fac eu. Așa că am făcut acest vlog, care merge destul de bine."

O viață dedicată copiilor nevoiași

V. Nicolae: "M-am apucat de voluntariat când aveam 20 de ani. Am cumpărat, din banii mei, o casă unde să le pot preda copiilor."

Nadine, despre dramele trăite din cauza viciilor

Nadine: "La 15 ani, am început să fumez și să beau alcool."

Dr. Mihail, despre importanța somnului

Dr. Mihail: "Dacă ne uităm pe telefon înainte de a ne culca, vom deruta creierul. Nu e bine să bei alcool seara. După un pahar de vin, somnul tău calitativ va fi mai prost."

Vorbește Lumea - 24 Ianuarie Promo

Gabriel Dorobanțu, o viață pe scenă

Gabriel Dorobanțu:"Locuiesc cu mama, că doar nu puteam să o las pe drum."