Romanul despre care americanii spun ca "ar putea conduce lumea". Care este descoperirea sa uimitoare

Albert Laszlo Barabasi

Romanul Albert-Laszlo Barabasi este inventatorul unui concept care va putea duce la dezvoltarea fara precedent a tuturor stiintelor. De aceea, revista americana “Popular Science” il numeste “omul care ar putea conduce lumea”.

Albert-Laszlo s-a nascut in comuna Carta din judetul Harghita, in 1967. A studiat fizica la Universitatea din Bucuresti, iar in 1989 a emigrat cu tatal sau in Ungaria.

Aici a obtinut un master, iar apoi s-a inscris la un doctorat la Universitatea din Boston, iar din 1995 preda fizica la Universitatea Notre Dame din Indiana.

El este cel care a inventat teoria grafurilor, care poate fi folosita pentru a studia orice domeniu, de la medicina la retelele electrice.

Pe scurt, aceasta teorie permite studiul oricaror retele, dar ofera si solutii pentru controlarea acestora.

Nobel chimie
Acum 30 de ani a fost dat afara pentru o descoperire care a schimbat omenirea. Cum s-a revansat

Spre exemplu, datorita acestei descoperiri, medicii pot afla cum ataca retelele de proteine o tumoare canceroasa, iar companiile din industria comunicatiilor inteleg de ce o parte din clienti decid sa se mute la firmele concurente.

Cum orice descoperire importanta este controversata, apare ipoteza unei “dictaturi a controlului”, in cazul in care un grup restrans de oameni va putea controla practice orice.

Noi vom stabili cum va fi aplicata aceasta putere de control. Este de datoria societatii sa stabileasca pana unde putem merge", declara Albert-Laszlo.

Sursa foto: Julian Dufort

Creatura legendara care a existat cu adevarat. Descoperire uimitoare facuta cu ajutorul testelor ADN

Pana acum aceste desene ne spuneau doar ca oamenii cavernelor aveau o imaginatie bogata. Insa caii-leopard, pictati acum 25.000 de ani, au existat cu adevarat in Vestul Europei, zic oamenii de stiinta.

Revansa de zile mari la premiile Nobel. Comitetul de la Stockholm care acorda faimoasele distinctii stiintifice, a acordat premiul pentru Chimie cercetatorului israelian Daniel Shechtman.

Descoperire istorica la CERN. O particula a batut viteza luminii: 730 km in 2,3 milisecunde

Fizicienii de la Acceleratorul de Particule CERN din Geneva afirma ca unul din experimentele lor ar putea da peste cap un secol de cercetari si certitudini stiintifice.

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.