Premieră pe Marte. NASA trimite un robot care va studia inima planetei

Ultimul update: Joi 03 Mai 2018 13:41
Data publicarii: Joi 03 Mai 2018 08:40
Categorie: Stiinta

Premieră în ceea ce priveşte misiunile pe Marte! Dacă roboții care au ajuns până acum pe Marte au cercetat mai mult suprafața Planetei roșii, NASA trimite acum un "robot geolog", care ar urma să studieze inima planetei.

”Robotul geolog" are misiunea să foreze și să ia eșantioane din subsolul Planetei Roşii, de la o adâncime mult mai mare decât la orice explorare de până acum.

"Misiunea InSight presupune prelevarea de eșantioane din adâncurile planetei Marte, pentru a înțelege mai bine primele stadii de formare a Pământului și a altor planete cu suprafață solidă", explică Bruce Banerdt, NASA Jet Propulsion Laboratory.

Robotul trimis spre Marte în misiunea InSight va ajunge la destinaţie peste 6 luni. Nu are roți, așa că, după aterizare, rămâne pe loc.

Are însă mai multe specializări. Un senzor îngropat aproximativ 5 metri în solul marţian va măsura temperatura. Un alt experiment va permite măsurarea abaterilor de rotaţie în jurul axei. Iar un seismograf, similar celor folosite pe Pământ, va studia cutremurele marţiene.

"Vom afla cu exactitate cum este alcătuită mantaua planetei. Vom descoperi, de asemenea, cât este de mare nucleul și din ce este făcut", explică Bruce Banerdt, NSA Jet Propulsion Laboratory.

Şi încă o premieră. O pereche de sateliţi nu mai mari decât o valiză obişnuită - botezaţi 'Wall-E' şi 'Eva', după personajele dintr-un cunoscut film de animaţie - ar trebui să recepţioneze datele transmise de la sol şi să le transmită mai departe spre Pământ.

"Vrem să înțelegem ce s-a întâmplat la primele bătăi ale ceasului. Pe Pământ nu mai avem mostre geologice de la începutul formării planetei, pentru că au fost distruse de plăcile tectonice și de convecția mantalei", explică Bruce Banerdt, NASA Jet Propulsion Labortory.

Racheta care va trimite robotul geolog spre Marte va fi lansată sâmbăta, dintr-o baza a forţelor armate aeriene din California.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Tags: nasa, marte,

NASA va publica imagini impresionante surprinse din telescopul spaţial Hubble
Speak si Stefania, aventuri in Las Vegas
Speak si Stefania au avut parte de momente indite in Las Vegas. Ce obiective turistice au vizitat cei doi

Andreea Esca, povesti despre fiica din Anglia
Andreea Esca a vorbit in exclusivitate despre experienta fiicei sale. Cum s-a acomodat Alexia Eram in Regat

LA MARUTA
Invatatoarea antitero, provocarea "Ninja WArrior"
In trecut a lucrat pentru Brigada Antitero, astazi este la polul opus si lucreaza ca invatatoare. Ce poveste de viata are concurenta Ninja Warrior

Horia Tecau, model de inspiratie la US Open
Campionul Horia Tecau, sfaturi pentru copii care vor sa-si inceapa o cariera in tenis. Ce planuri de viitor are tenismenul

Elena Gheorghe isi sarbatoreste fetita
A fost o vara importanta pentru familia Elenei Gheorghe. Dezvaluiri despre cel de-al doilea copil al artistei

VORBESTE LUMEA
La multi ani, George Mihaita!
La multi ani, George Mihaita! Actorul a lansat o carte emotionanta cu ocazia acestei anversari

VORBESTE LUMEA
Otrava si Codin, ani de liceu
Otrava si Codin Maticiuc au pus la cale un proiect grandios. Ajutorul lor pentru nevazatori, apreciat de lumea intreaga

GOSPODAR FARA PERECHE
EXCLUSIV: Cine sunt fetele care concurează pentru inima lui Dorin?
Geanina și Alexandra îl plac pe Dorin și se consideră a fi potrivite pentru a sta la dreapta lui. Oare cine este potrivită pentru Dorin și viața la țară?

GOSPODAR FARA PERECHE
EXCLUSIV: Daniel este curtat, dar de către cine?
Roxana, Alexandra și Anastasia - gospodine, tinere și iubitoare de frumos - ele sunt fetele care concurează pentru inima lui Daniel. Oare pe cine va alege?

VORBESTE LUMEA