Cercetatorii danezi: "Universul se poate prabusi in orice moment"

univers

O echipa de cercetatori de la University of Southern Denmark a anuntat ca in orice clipa poate incepe un proces numit "faza de tranzitie" a Universului in care fiecare particula existenta "devine foarte grea" si universul se poate "prabusi".

Previziunea potrivit careia Universul, care se extinde in continuu de la Big Bang, va atinge in viitor un proces de reversie este una veche, insa nimeni nu a apreciat cand anume aceasta teorie se va intampla.

VEZI SI: VESTE URIASA pentru toti soferii! Nu vor mai merge niciodata la benzinarie

Potrivit, Huffington Post, conform calculelor unei echipe de cercetatori de la "University of Southern Denmark", se pare ca Universul este mai "aproape" de a se "prabusi" decat s-a crezut initial.

Oamenii de stiinta au prezis in trecut ca Universul va face implozie intr-o zi, comprimand tot ce exista in el, asemenea unei cladiri care nu poate rezista propriei greutati.

După ce cântăreața Anca Pop a plonjat în Dunăre cu mașina și a murit, șefii CNAIR au montat un parapet despre care inițial spuneau că „nu se justifică”

Unii oameni de stiinta cred ca, mai devreme sau mai tarziu, Universul va determina ca fiecare particula existenta in el sa devina extraordinar de grea, facand ca intreaga materie sa se "stranga" intr-o bila mica, fierbinte si foarte grea.

"Faza de tranzitie" despre care cercetatorii danezi cred ca poate avea loc in orice moment este asemanatoare cu transformarea apei in aburi sau cu pierderea puterii magnetilor incalziti.

"Prabusirea Universului" este legata de particula subatomica descoperita anul trecut si denumita bossonul Higgs.

Potrivit cercetatorilor, aceasta faza de tranzitie a mai avut loc imediat dupa Big Bang, moment in care spatiul gol al Universului a fost umplut cu o materie invizibila, numita campul Higgs.

Aceasta poate exista in doua stari, la fel cum materia exista in stare lichida sau solida. In cea de-a doua stare, campul Higgs este de miliarde de ori mai dens decat credeau initial cercetatorii.

Cea mai mare ambitie a japonezilor. Cum vor sa faca bani de pe urma lunii

Daca acest camp Higgs ultra dens exista, atunci in orice moment o "bula" a acestuia poate aparea oriunde in Univers, exact ca atunci cand fierbi apa. Aceasta se poate extinde cu viteza luminii, acoperind tot spatiul si transformand campul Higgs din starea in care se afla intr-una noua.

Toate particulele din aceasta "bula" vor atinge o greutate mult mai mare decat cea  din afara bulei si se vor concentra in centre super masive.

"Am realizat calcule mai precise si am realizat doua lucruri. Primul: Universul probabil se va prabusi. Doi: O prabusire a sa este mai probabila decat o preziceau calculele vechi" a declarat Jens Krog, profesor la "University of Southern Denmark".

"Faza de tranzitie va incepe oriunde in Univers si se va extinde de acolo. Poate ca prabusirea a inceput deja in Univers si este pe cale de a se extinde. Poate ca incepe chiar acum, chiar aici. Sau poate ca va avea loc peste un miliard de ani. Nu stim exact" a daugat el.

Cea mai nebuna idee de afaceri, lansata de un student. A facut cateva mii de euro in trei saptamani

Denumit "particula lui Dumnezeu" pentru ca ar reprezenta fundamentul vietii in Univers, bosonul Higgs a fost adus prima data in discutie in 1964, reprezentand ceea ce lipseste din ecuatia aparitiei corpurilor si vietii in Univers.

Descoperirea "particulei lui Dumnezeu" in 2012 a fost cea mai importanta reusita inregistrata in stiinta in ultimii ani. Fara acest boson lumea nu ar fi fost posibila, intrucat el da masa materiei.

Cine s-ar fi așteptat? Pe ce loc este pusă naționala României de The Guardian înainte de EURO 2024
Descoperire neașteptată: Organul care s-a modificat la generațiile tinere. Acum este mult mai mare

Mărimea creierului uman ar putea crește treptat în timp, iar acest lucru ar putea reduce riscul de demență în rândul generațiilor mai tinere, potrivit unor noi studii.

”O problemă fără precedent”. Rotația Pământului se schimbă, din cauza topirii accelerate a gheții polare

Topirea gheții la poli, din cauza schimbărilor climatice, poate avea un impact semnificativ asupra rotației Pământului, modificând ceasul nostru global.

Explozii uriașe ar putea fi vizibile pe Soare în timpul unei eclipse de Soare care se va produce în 8 aprilie

Un fenomen solar se va produce în perioada următoare, atunci când Luna va acoperi complet Soarele, pe 8 aprilie 2024, iar cei norocoși vor avea parte de o imagine rară a coroanei solare și a tot ceea ce explodează din ea.

Rusia e deranjată de modernizarea bazei de la
Rusia e deranjată de modernizarea bazei de la "Mihail Kogălniceanu" și susține că NATO se pregătește pentru război

Activitățile NATO în Europa de Est și în regiunea Mării Negre au ca scop pregătirea unui posibil conflict cu Rusia, a anunțat, joi, Ministerul rus de Externe, informează RIA Novosti.

Mesaj ferm al lui Putin privind un atac asupra NATO. Cele cinci state menționate

Rusia nu are proiecte privind nicio ţară din NATO şi nu va ataca Polonia, statele baltice sau Republica Cehă, dar dacă Occidentul îi livrează Ucrainei avioane de luptă F-16, atunci acestea vor fi doborâte de forţele ruse, a afirmat Vladimir Putin.

Decizie finală privind închiderea magazinelor în weekend. Anunțul făcut de premierul Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, că din semnalele primite din rândul societăţii, rezultă clar că nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend.