Cercetătorii au descoperit o familie de termite care trăiește și se reproduce fără masculi

Ultima actualizare: 28-11-2018 10:13
termite
Getty

Oamenii de știință au descoperit că o anumită specie de termite, care trăiește în Japonia, se poate reproduce fără ajutorul masculilor.

Potrivit Newsweek, este vorba despre specia de termite ”glyptotermes nakajimai”, care trăiește în lemnul uscat din păduri. Acestea pot produce ouă în absența masculilor, potrivit unui studiu al Universității Sydney și Kyoto.

Marea majoritate a termitelor din această specie se reproduce sexual, iar atât femelel, cât și masculii iau parte la activități sociale, mai spun autorii acestui stduiu, publicat în jurnalul de specialitate BMC Biology.

Documentul nostru este prima dovadă că termitele pot elimina complet masculii, prin evoluția unei linii asexuate, trăind bine mersi doar cu femele”, spune dr. Toshihisa Yashiro de la Universitatea Sydney.

Cercetătorii au făcut această descoperire după ce au studiat coloniile mature de la 10 populații de termite din Japonia. Apoi, insectele de la 37 de colonii femelă au fost comparate cu 37 de colonii mixte.

Așa au văzut că femelele se reproduceau fără ca embrionii să fi fost fertilizați. De asemenea, termitele asexuate arătau puțin diferit. Populația lor de soldați, care era mai mică decât există în general la termite, aveau aceeași dimensiune a capetelor, ceea ce indică faptul că sunt mai eficiente, mai spun autorii studiului.

Iar asta ajuta, totodată, populația în evoluție.

Pe de altă parte, după ce au studiat istoria evoluției termitelor sexuate, cercetătorii au constatat că există o singură origine și astfel au concluzionat că această specie s-a transformat în urmă cu aproximativ 14 milioane de ani.

Citeste și...
Parteneri
MASKED SINGER ROMANIA
Monstrulica și-a dezvăluit identitatea la Masked Singer România. Oana Zavoranu era sub mască

Exclusiv PRO TV Plus
Primul român care a învins în UFC vrea următoarea victorie. Nicolae Negumereanu vrea să scrie istorie la Las Vegas

Doctor de bine
Stresul sau o alimentaţie dezechilibrată pot cauza dezechilibrul microbiotei intestinale şi pot afecta sistemul imunitar

Întrebarea mesei rotunde
Întrebarea Mesei Rotude cu Andrei Aradits: "M-aș căsători cu Adi Nartea"

Promo
PROMO Femeia Alege - Venirea concurentului MAX i-a dat Romaniței planurile peste cap

Stirile PRO TV
Stirile PRO TV # 17.00 – 22 Octombrie 2021

La Măruță
La Maruta – 22 Octombrie 2021

01:26:33
Doctor de bine
Dr. Brândușa Petruțescu, medic primar alergolog imunolog: ”Limităm infecțiile respiratorii dacă aerisim și dezinfectăm suprafețele

Interviurile lui Vitalie
Radu Mihaiu, primarul sectorului 2, recunoaște că are centrală de apartament. De ce nu ajunge agentul termic în sector?

Visuri la cheie