Cercetătorii au descoperit o familie de termite care trăiește și se reproduce fără masculi

termite
Getty

Oamenii de știință au descoperit că o anumită specie de termite, care trăiește în Japonia, se poate reproduce fără ajutorul masculilor.

Potrivit Newsweek, este vorba despre specia de termite ”glyptotermes nakajimai”, care trăiește în lemnul uscat din păduri. Acestea pot produce ouă în absența masculilor, potrivit unui studiu al Universității Sydney și Kyoto.

Marea majoritate a termitelor din această specie se reproduce sexual, iar atât femelel, cât și masculii iau parte la activități sociale, mai spun autorii acestui stduiu, publicat în jurnalul de specialitate BMC Biology.

Documentul nostru este prima dovadă că termitele pot elimina complet masculii, prin evoluția unei linii asexuate, trăind bine mersi doar cu femele”, spune dr. Toshihisa Yashiro de la Universitatea Sydney.

Cercetătorii au făcut această descoperire după ce au studiat coloniile mature de la 10 populații de termite din Japonia. Apoi, insectele de la 37 de colonii femelă au fost comparate cu 37 de colonii mixte.

selfie
Țările unde au murit cele mai multe persoane în timp ce-și făceau selfie-uri
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Așa au văzut că femelele se reproduceau fără ca embrionii să fi fost fertilizați. De asemenea, termitele asexuate arătau puțin diferit. Populația lor de soldați, care era mai mică decât există în general la termite, aveau aceeași dimensiune a capetelor, ceea ce indică faptul că sunt mai eficiente, mai spun autorii studiului.

Iar asta ajuta, totodată, populația în evoluție.

Pe de altă parte, după ce au studiat istoria evoluției termitelor sexuate, cercetătorii au constatat că există o singură origine și astfel au concluzionat că această specie s-a transformat în urmă cu aproximativ 14 milioane de ani.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Cercetătorii din Marea Britanie dezvoltă un robot care funcționează ca un spermatozoid

Un grup de cercetători din Marea Britanie dezvoltă un roboţel înotător inspirându-se după modul de funcţionare al spermatozoidului, relatează Euronews.

Țările unde au murit cele mai multe persoane în timp ce-și făceau selfie-uri

Peste 250 de persoane au murit în ultimii şase ani, la nivel global, în timp ce îşi făceau selfie-uri, este concluzia unui studiu publicat de un grup de cercetători indieni de la Institutul Indian de Ştiinţe Medicale.

Matematiciana din Craiova care preda la Princeton si studiaza termitele din Africa. Descoperirile ei pot schimba politica

A absolvit Magna Cum Laude, e doctor in matematici si studiaza furnicile din Africa. Corina Tarnita e din Craiova, a absolvit Harvard, preda la Princeton si face cariera in elita invatamantului mondial.

Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat vineri că Rusia îşi concentrează atacurile sale hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi, informează AFP.

Trei dintre avioanele de luptă F-16 cumpărate de MApN din Norvegia au ajuns în România. GALERIE FOTO

Ministerul Apărării Naţionale anunţă că vineri trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziţionate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu", de la Câmpia Turzii, în vederea dotării Escadrilei 48 Vânătoare.

Reacție neașteptată a Iranului după atacul atribuit Israelului. „Mai degrabă infiltrare decât atac”

Teheranul minimizează exploziile de vineri atribuite Israelului şi anunţă că nu intenţionează să se răzbune, în dorinţa de a evita un război în regiune.