Cercetătorii au descoperit o familie de termite care trăiește și se reproduce fără masculi

termite
Getty

Oamenii de știință au descoperit că o anumită specie de termite, care trăiește în Japonia, se poate reproduce fără ajutorul masculilor.

Potrivit Newsweek, este vorba despre specia de termite ”glyptotermes nakajimai”, care trăiește în lemnul uscat din păduri. Acestea pot produce ouă în absența masculilor, potrivit unui studiu al Universității Sydney și Kyoto.

Marea majoritate a termitelor din această specie se reproduce sexual, iar atât femelel, cât și masculii iau parte la activități sociale, mai spun autorii acestui stduiu, publicat în jurnalul de specialitate BMC Biology.

Documentul nostru este prima dovadă că termitele pot elimina complet masculii, prin evoluția unei linii asexuate, trăind bine mersi doar cu femele”, spune dr. Toshihisa Yashiro de la Universitatea Sydney.

Cercetătorii au făcut această descoperire după ce au studiat coloniile mature de la 10 populații de termite din Japonia. Apoi, insectele de la 37 de colonii femelă au fost comparate cu 37 de colonii mixte.

selfie
Țările unde au murit cele mai multe persoane în timp ce-și făceau selfie-uri

Așa au văzut că femelele se reproduceau fără ca embrionii să fi fost fertilizați. De asemenea, termitele asexuate arătau puțin diferit. Populația lor de soldați, care era mai mică decât există în general la termite, aveau aceeași dimensiune a capetelor, ceea ce indică faptul că sunt mai eficiente, mai spun autorii studiului.

Iar asta ajuta, totodată, populația în evoluție.

Pe de altă parte, după ce au studiat istoria evoluției termitelor sexuate, cercetătorii au constatat că există o singură origine și astfel au concluzionat că această specie s-a transformat în urmă cu aproximativ 14 milioane de ani.

Cercetătorii din Marea Britanie dezvoltă un robot care funcționează ca un spermatozoid

Un grup de cercetători din Marea Britanie dezvoltă un roboţel înotător inspirându-se după modul de funcţionare al spermatozoidului, relatează Euronews.

Țările unde au murit cele mai multe persoane în timp ce-și făceau selfie-uri

Peste 250 de persoane au murit în ultimii şase ani, la nivel global, în timp ce îşi făceau selfie-uri, este concluzia unui studiu publicat de un grup de cercetători indieni de la Institutul Indian de Ştiinţe Medicale.

Matematiciana din Craiova care preda la Princeton si studiaza termitele din Africa. Descoperirile ei pot schimba politica

A absolvit Magna Cum Laude, e doctor in matematici si studiaza furnicile din Africa. Corina Tarnita e din Craiova, a absolvit Harvard, preda la Princeton si face cariera in elita invatamantului mondial.

Capitala, pregătită pentru Ministeriala Alianţei Nord-Atlantice. Aurescu: „Toţi ochii vor fi aţintiţi spre Bucureşti”

Capitala României găzduieşte, în această săptămână, Reuniunea miniştrilor Afacerilor Externe din ţările membre ale Alianţei Nord-Atlantice.

Cât de proaspăt este, de fapt, peștele din magazine. „Dați pisicii asemenea carne să vedeţi că nu se aproprie”

Duminică este dezlegare la pește pentru creştinii care ţin postul Crăciunului. Iar comercianţii s-au bucurat că au vândut mai mult decât de obicei. Numai că uneori marfa proaspătă, nu este deloc proaspătă, iar cea congelată este... decongelată.

Protestele violente continuă în China. Manifestări fără precedent împotriva regimului președintelui Xi Jinping

În China, furia acumulată de nesfârșitele lockdown-uri din cauza pandemiei de Covid-19, s-a canalizat în proteste cu scandări împotriva regimului.