Cercetătorii americani au creat o nouă variantă de Covid cu o mortalitate de 80% la șoareci

coronavirus microscop
KAUST

Cercetătorii americani au dezvoltat o nouă variantă de Covid - o combinație între Omicron și tulpina care a apărut prima dată în Wuhan - care are o rată de mortalitate de 80%, potrivit Boston Herald.

Oamenii de știință de la Universitatea Boston au extras proteina spike de la Omicron, pe care au atașat-o variantei originale de SARS-CoV-2 care a apărut în Wuhan și a declașnat pandemia.

Apoi au testat noua variantă pe șoareci și au descoperit că 80% dintre aceștia au murit în urma expunerii la virus. Când un grup similar de șoareci a fost expus doar la varianta Omicron, aceștia au avut doar simptome moderate ale bolii.

„La șoareci, în timp ce Omicron cauzează o infecție moderată, non-letală, virusul cu Omicron-S provoacă o formă severă a bolii, cu o rată de mortalitate de 80%”, au scris cercetătorii în lucrarea științifică.

Aceștia au infectat și celule umane cu varianta hibrid și au descoperit că la om este de cinci ori mai infecțioasă decât Omicron.

Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Datele sugerează că această variantă creată în laborator este cea mai contagioasă formă a virusului de până acum.

Aceștia au mai notat că, deși proteina spike este responsabilă pentru rata de infectare, modificările la alte părți ale structurii virusului determină mortalitatea.

Oamenii de știință americani precizează însă că această variantă probabil nu ar la fel de letală în cazul oamenilor.

NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Un îndulcitor pentru prăjituri și băuturi poate deteriora peretele intestinal, au descoperit oamenii de știință

Un îndulcitor folosit în prăjituri, băuturi răcoritoare și gumă de mestecat poate dăuna grav sănătății oamenilor prin slăbirea intestinului, a descoperit un nou studiu, citat de The Guardian.

O uriaşă erupţie energetică, echivalentă cu energia eliminată de Soare în 10.000 de ani, detectată de astronomi

Magnetarii se numără printre cele mai extreme obiecte cereşti din Univers - o clasă de rămăşiţe stelare compacte, denumite stele neutronice şi care deţin câmpuri magnetice foarte puternice.

Operație uimitoare în SUA. O femeie are acum un rinichi de porc modificat genetic și se simte bine

Medicii americani au transplantat un rinichi de porc unei femei din New Jersey care era aproape de moarte, în cadrul unei intervenții chirurgicale care i-a stabilizat inclusiv inima bolnavă.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.