Apă observată pentru prima oară într-un sistem planetar care abia se naşte. Ce au mai descoperit oamenii de știință

sistem planetar

Oamenii de ştiinţă au identificat pentru prima oară apă într-un sistem planetar care abia se naşte, aflat la 370 de ani lumină de Soare, în jurul stelei Pds 70, care este puţin mai mică decât steaua care guvernează sistemul nostru solar.

Descoperirea, publicată în jurnalul Nature, a fost coordonată de italianca Giulia Perotti de la Institutul Max Planck pentru Astronomie din Heidelberg, folosind telescopul spaţial James Webb, aparţinând NASA, scrie, marţi, agenţia italiană ANSA, citată de Agerpres.

Italia a participat la acest studiu prin Institutul Naţional de Astrofizică, mai precizează ANSA.

Observaţiile au fost făcute folosind instrumentul MIRI (Mid-InfraRed Instrument) şi analiza datelor indică faptul că apa se află în formă de vapori fierbinţi, cu temperatura de aproximativ 330 de grade Celsius.

Este de asemenea pentru prima oară când este observată apă într-un disc relativ vechi de gaze şi praf cosmic, cu o vârstă estimată la 5,4 milioane de ani. Din astfel de discuri de gaze şi praf aflate în jurul unor stele tinere se formează noi sisteme planetare. Studii anterioare nu au reuşit să detecteze prezenţa apei în regiunile centrale ale unor astfel de discuri, condiţii în care astronomii au bănuit că moleculele de apă nu pot rezista puternicelor radiaţii stelare, abundente în astfel de regiuni ale cosmosului.

NASA a reprogramat misiunea către asteroidul Psyche. Este plin de metale rare și ar putea fi nucleul unei noi planete
Întrebările lui CTP, după tentativa de asasinare a lui Trump: „Va fi o justificare pentru ce va face cu democrația dacă ajunge președinte?”

Deocamdată originea apei descoperite rămâne neclară, existând câteva ipoteze cu privire la aceasta. Una dintre ipoteze susţine că vaporii de apă ar fi putut fi rămaşi de la o nebuloasă în care apa se găsea iniţial din abundenţă. O alta susţine că originea apei ar putea fi interstelară sau chiar că s-ar fi produs o reacţie chimică între hidrogen şi oxigen în cadrul discului de praf şi gaze cosmice.

Adevărul este probabil o combinaţie a tuturor acestor ipoteze”, a comentat Perotti.

Englezii au găsit vinovatul pentru finala pierdută: ”Slab și incapabil. Nota 3”
Fenomen rar: Cinci planete se vor alinia pe cer în acest weekend. Unde și cum le puteți vedea

Cinci planete se vor alinia în acest weekend pe cer. Ca să le puteți observa, va fi nevoie ca cerul să fie senin, de o vedere neobstrucționată a orizontului estic și, probabil, de un binoclu sau de un telescop dacă doriți să le observați pe toate cinci.

NASA a stabilit o nouă dată pentru misiunea sa către un asteroid masiv, bogat în metale.

Misiune specială: Oamenii de știință vor să afle dacă viața poate fi susținută de sateliții naturali ai planetei Jupiter

Agenția Spațială Europeană face ultimele pregătiri pentru explorarea planetei Jupiter, cea mai mare dintre cele opt planete ale sistemului solar.

Economistul Rădu Crăciun: ”Cred că se vor alinia trei planete, generând o explozie a cererii pentru afacerile românești”

Cei care, de 1 an de zile, ne avertizează că criza economică se va abate asupra economiei mondiale în 2023, zilele acestea jubilează, este de părere economistul Radu Crăciun.

Spectacol la planetariul din Cluj-Napoca. Organizatorii au pregătit o experiență unică pentru toate categoriile de vârstă

La Cluj-Napoca, părinți și copii deopotrivă au avut parte de un spectacol inedit printre planete și constelații.

Noi detalii despre Thomas Matthew Crooks, tânărul care a vrut să-l asasineze pe Trump. FBI a primit peste 2.000 de ponturi

Presupusul atacator de la mitingul lui Donald Trump de sâmbătă, Thomas Matthew Crooks, a acţionat singur şi a folosit o puşcă de tip AR cumpărată legal pentru a trage în fostul preşedinte al SUA, au declarat, duminică, oficiali ai FBI.

Spania este noua campioană a Europei! ”Furia Roja” a câștigat EURO 2024 după ce a învins Anglia cu 2-1 într-o finală nebună

Spania a câștigat finala Campionatului European de fotbal - EURO 2024, pe Olympiastadion din Berlin, în direct pe PRO TV și VOYO. Ibericii au învins Anglia cu 2-1, după o repriză secundă extrem de spectaculoasă.

Prima apariție publică a lui Donald Trump după tentativa de asasinat. Gestul pe care l-a făcut | VIDEO

Donald Trump, 78 de ani, a avut, duminică, prima apariție publică după ce a supraviețuit unei tentative de asasinat care a avut loc în timpul unui miting electoral desfășurat în Pennsylvania.