Antibiotice care ar putea distruge bacteriile rezistente la medicamente, descoperite în mostre de sol

Ultimul update: Marti 13 Februarie 2018 21:47
Data publicarii: Marti 13 Februarie 2018 21:41
medicamente generice

O echipă de cercetători americani a descoperit în mostre de sol o nouă familie de antibiotice, informează BBC, conform Agerpres.

Compuşii naturali ar putea fi utilizaţi pentru combaterea infecţiilor greu de tratat, speră echipa de la Universitatea Rockefeller din New York.

Testele au demonstrat că aceşti compuşi, numiţi malacidine, vindecă mai multe afecţiuni bacteriene care au devenit rezistente la majoritatea antibioticelor existente, printre acestea numărându-se superbacteria Staphylococcus aureus rezistent la meticilină - SARM (Methicillin-resistent Staphylococcus aureus - MRSA).

Experţii susţin că lucrarea, publicată în jurnalul Nature Microbiology, oferă o nouă speranţă în cursa înarmării cu antibiotice.

Afecţiunile rezistente la medicamente reprezintă una dintre cele mai mari ameninţări la adresa sănătăţii globale. Acestea sunt răspunzătoare de moartea a circa 700.000 de persoane anual la nivel mondial, motiv pentru care este necesară identificarea de urgenţă a unor noi tratamente.

Plantaţie de cannabis medicinal, în România. Unde va fi vândută recolta

În sol se găsesc milioane de microorganisme diferite care pot produce o mulţime de compuşi cu potenţial terapeutic, inclusiv noi antibiotice.

Echipa de cercetători condusă de doctor Sean Brady a utilizat o tehnică de secvenţiere pentru analiza a peste o mie de mostre de sol prelevate de pe teritoriul Statelor Unite. Când oamenii de ştiinţă au descoperit malacidine în mai multe dintre acestea au bănuit că ar putea fi vorba de o descoperire importantă.

Administrarea acestor compuşi a vindecat infecţiile cutanate cu SARM la şoareci.

În prezent, cercetătorii lucrează la îmbunătăţirea acestui tratament.

''Este imposibil de spus când, sau dacă, descoperirea unui antibiotic în primă etapă, cum este cazul malacidinelor, va avansa până la testele clinice'' a declarat doctor Brady. ''Este un drum lung şi anevoios de la descoperirea iniţială a unui antibiotic până la entitatea utilizată clinic'', a adăugat el.

Profesor Colin Garner din cadrul Institutului pentru cercetare în domeniul antibioticelor din Marea Britanie, a declarat că descoperirea noilor antibiotice cu potenţial în tratarea infecţiilor cu bacterii gram-pozitive precum SARM este o veste bună, însă nu ar rezolva cea mai presantă necesitate. ''Preocuparea noastră o reprezintă aşa-numitele bacterii gram-negative care sunt greu de tratat şi a căror rezistenţă (la medicamente) este în creştere'', a subliniat el.

''Bacteriile gram-negative cauzează pneumonie şi infecţii ale sângelui, de tract urinar şi dermatologice'', a adăugat Garner.

medicamente generice Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer