Antibiotice care ar putea distruge bacteriile rezistente la medicamente, descoperite în mostre de sol

medicamente generice

O echipă de cercetători americani a descoperit în mostre de sol o nouă familie de antibiotice, informează BBC, conform Agerpres.

Compuşii naturali ar putea fi utilizaţi pentru combaterea infecţiilor greu de tratat, speră echipa de la Universitatea Rockefeller din New York.

Testele au demonstrat că aceşti compuşi, numiţi malacidine, vindecă mai multe afecţiuni bacteriene care au devenit rezistente la majoritatea antibioticelor existente, printre acestea numărându-se superbacteria Staphylococcus aureus rezistent la meticilină - SARM (Methicillin-resistent Staphylococcus aureus - MRSA).

Experţii susţin că lucrarea, publicată în jurnalul Nature Microbiology, oferă o nouă speranţă în cursa înarmării cu antibiotice.

Afecţiunile rezistente la medicamente reprezintă una dintre cele mai mari ameninţări la adresa sănătăţii globale. Acestea sunt răspunzătoare de moartea a circa 700.000 de persoane anual la nivel mondial, motiv pentru care este necesară identificarea de urgenţă a unor noi tratamente.

cannabis
Plantaţie de cannabis medicinal, în România. Unde va fi vândută recolta
Puterea clanului Corduneanu. Liderul decedat al grupării a fost anchetat pentru trafic de droguri, cămătărie, trafic de persoane și acte de violență, dar condamnat doar pentru „spionarea soției”

În sol se găsesc milioane de microorganisme diferite care pot produce o mulţime de compuşi cu potenţial terapeutic, inclusiv noi antibiotice.

Echipa de cercetători condusă de doctor Sean Brady a utilizat o tehnică de secvenţiere pentru analiza a peste o mie de mostre de sol prelevate de pe teritoriul Statelor Unite. Când oamenii de ştiinţă au descoperit malacidine în mai multe dintre acestea au bănuit că ar putea fi vorba de o descoperire importantă.

Administrarea acestor compuşi a vindecat infecţiile cutanate cu SARM la şoareci.

În prezent, cercetătorii lucrează la îmbunătăţirea acestui tratament.

''Este imposibil de spus când, sau dacă, descoperirea unui antibiotic în primă etapă, cum este cazul malacidinelor, va avansa până la testele clinice'' a declarat doctor Brady. ''Este un drum lung şi anevoios de la descoperirea iniţială a unui antibiotic până la entitatea utilizată clinic'', a adăugat el.

Profesor Colin Garner din cadrul Institutului pentru cercetare în domeniul antibioticelor din Marea Britanie, a declarat că descoperirea noilor antibiotice cu potenţial în tratarea infecţiilor cu bacterii gram-pozitive precum SARM este o veste bună, însă nu ar rezolva cea mai presantă necesitate. ''Preocuparea noastră o reprezintă aşa-numitele bacterii gram-negative care sunt greu de tratat şi a căror rezistenţă (la medicamente) este în creştere'', a subliniat el.

''Bacteriile gram-negative cauzează pneumonie şi infecţii ale sângelui, de tract urinar şi dermatologice'', a adăugat Garner.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Un tratament revoluţionar, testat de cercetătorii americani, ar putea aduce leacul pentru cancer

E vorba despre un medicament, care injectat în corp reactivează celulele imunitare din interiorul tumorilor, ajutându-le să le elimine pe cele bolnave.

Plantaţie de cannabis medicinal, în România. Unde va fi vândută recolta

Un fond american de investiţii vrea să cultive cannabis medicinal în Transilvania.

Un stat NATO vrea să ia sisteme de apărare antirachetă pentru Ucraina din țări care nu sunt pregătite să le ofere direct

Unul dintre principalii aliați europeni ai Ucrainei a declarat că ar putea cumpăra sisteme de apărare antiaeriană Patriot, fabricate în SUA, din alte țări pentru a le trimite în Ucraina.

Arma folosită în premieră de americani pentru a doborî rachete iraniene este prezentă și la baza de la Deveselu

Navele de război ale Marinei SUA au folosit un interceptor de rachete pentru prima dată în luptă în weekend, în timp ce apărau Israelul de un atac iranian fără precedent, scrie Business Insider.

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje de venit între săraci și bogați

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari şi cele mici în rândul populaţiei, potrivit unui Infografic Monitorul Social, un proiect al Fundaţiei Friedrich-Ebert-Stiftung România, care citează date Eurostat.