Fata nevazuta a Antarcticii: ce se afla sub cea mai mare intindere de gheata de pe Planeta

antarctica

Ce se afla sub cea mai mare intindere de gheata de pe Planeta? NASA a studiat fata nevazuta a Antarcticii.

Fata secreta a Antarcticii, tinuta ascunsa timp de 30 de milioane de ani sub gheata groasa a fost dezvaluita de NASA intr-o serie de imagini facute publice miercuri.

Proiectul numit BedMap2 este rezultatul unei colaborari internationale conduse de British Antarctic Survey pentru a calcula dimensiunile ghetii de pe cel mai rece, uscat si vanturos continent - un pas esential in a prezice potentialele cresteri ale marilor si oceanelor la nivel mondial, relateaza www.businessinsider.com.

Pentru a stabili cantitatea de gheata din Antarctica cercetatorii au avut nevoie sa cunoasca topografia continentului: de la vaile largi la lanturile muntoase. "Pentru a simula in mod corect modul in care straturile de gheata s-au schimbat din cauza conditiilor de mediu trebuia sa stim in detalii forma si structura stratului de roci de dedesubt", a declarat Michael Studinger, unul dintre coordonatorii proiectului.

Harta creata de NASA arata cateva detalii uimitoare ca descoperirea celui mai jos punct de pe un continent - Valea de sub ghetarul Byrd are o adancime de 2.780 de metri sub nivelul marii. Cercetatorii au creat si prima imagine detaliata a munctilor Gamburtsev, un lant muntos ingropat sub gheturile din Antarctica. Varfurile muntilor depasesc 2.400 de metri si sunt ingropate sub o gheata de 1,6 km grosime, in estul Antarcticii.

Lacul Vostok
Exista viata extraterestra ascunsa sub gheata din Antarctica? Ce s-a descoperit pe fundul unui lac
Detalii terifiante. Soția unui preot din Vaslui a făcut autostopul, iar a doua zi Maricela a fost găsită moartă

Pentru a crea "harta fara gheata" a Antarcticii oamenii se stiinta s-au folosit de imagini din satelit, radare, instrumente electromagnetice si de unde acustice. Detalii din unele regiuni au fost imposibil de aflat, cu toate astea noua harta este o imbunatatire fata de precedenta, au fost concluziile cercetatorilor.

Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
"E cel mai alarmant ritm din ultimii 1000 de ani." Ce se intampla cu ghetarii din Antarctica

Cercetatorii australieni si britanici au adus inca o dovada a impactului incalzirii globale asupra ghetarilor din Antarctica.

Oamenii de stiinta rusi au descoperit un nou tip de bacterie in apa unui lac din Antarctica, relateaza BBC.

Descoperirea unui savant de origine romana.
Descoperirea unui savant de origine romana. "Am gasit viata acolo unde nu ar fi trebuit sa existe"

O echipa de cercetatori americani, condusi de un savant de origine romana, a facut o descoprire importanta, care va schimba modul in care privim viata in conditii extreme.

Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția

Vin vești minunate de la Festivalul de Film de la Veneția! „Anul Nou care n-a fost”, regizat și scris de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film.

Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile

Zeci de mii de persoane au ieşit sâmbătă în stradă în Franţa pentru a protesta faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier, stânga acuzându-l pe Emmanuel Macron că „a furat alegerile” prin numirea unui politician de centru-dreapta.