Fata nevazuta a Antarcticii: ce se afla sub cea mai mare intindere de gheata de pe Planeta

antarctica

Ce se afla sub cea mai mare intindere de gheata de pe Planeta? NASA a studiat fata nevazuta a Antarcticii.

Fata secreta a Antarcticii, tinuta ascunsa timp de 30 de milioane de ani sub gheata groasa a fost dezvaluita de NASA intr-o serie de imagini facute publice miercuri.

Proiectul numit BedMap2 este rezultatul unei colaborari internationale conduse de British Antarctic Survey pentru a calcula dimensiunile ghetii de pe cel mai rece, uscat si vanturos continent - un pas esential in a prezice potentialele cresteri ale marilor si oceanelor la nivel mondial, relateaza www.businessinsider.com.

Pentru a stabili cantitatea de gheata din Antarctica cercetatorii au avut nevoie sa cunoasca topografia continentului: de la vaile largi la lanturile muntoase. "Pentru a simula in mod corect modul in care straturile de gheata s-au schimbat din cauza conditiilor de mediu trebuia sa stim in detalii forma si structura stratului de roci de dedesubt", a declarat Michael Studinger, unul dintre coordonatorii proiectului.

Harta creata de NASA arata cateva detalii uimitoare ca descoperirea celui mai jos punct de pe un continent - Valea de sub ghetarul Byrd are o adancime de 2.780 de metri sub nivelul marii. Cercetatorii au creat si prima imagine detaliata a munctilor Gamburtsev, un lant muntos ingropat sub gheturile din Antarctica. Varfurile muntilor depasesc 2.400 de metri si sunt ingropate sub o gheata de 1,6 km grosime, in estul Antarcticii.

Lacul Vostok
Exista viata extraterestra ascunsa sub gheata din Antarctica? Ce s-a descoperit pe fundul unui lac
O teroristă germană din Facțiunea Armata Roșie, căutată de 30 de ani și acuzată atacuri cu bombă și jafuri armate, a fost arestată la Berlin

Pentru a crea "harta fara gheata" a Antarcticii oamenii se stiinta s-au folosit de imagini din satelit, radare, instrumente electromagnetice si de unde acustice. Detalii din unele regiuni au fost imposibil de aflat, cu toate astea noua harta este o imbunatatire fata de precedenta, au fost concluziile cercetatorilor.

Roman Abramovich a încercat să-l salveze pe Navalny printr-un schimb de prizonieri
"E cel mai alarmant ritm din ultimii 1000 de ani." Ce se intampla cu ghetarii din Antarctica

Cercetatorii australieni si britanici au adus inca o dovada a impactului incalzirii globale asupra ghetarilor din Antarctica.

Oamenii de stiinta rusi au descoperit un nou tip de bacterie in apa unui lac din Antarctica, relateaza BBC.

Descoperirea unui savant de origine romana.
Descoperirea unui savant de origine romana. "Am gasit viata acolo unde nu ar fi trebuit sa existe"

O echipa de cercetatori americani, condusi de un savant de origine romana, a facut o descoprire importanta, care va schimba modul in care privim viata in conditii extreme.

Reacția Ucrainei după ce Macron a spus că nu poate fi exclusă o trimitere de trupe occidentale în războiul cu Rusia

Declaraţiile preşedintelui Emmanuel Macron, potrivit cărora ”nu poate fi exclusă” o trimitere a unor trupe la sol din Occident în Ucraina sunt un ”semnal bun”, îşi exprimă marţi bucuria preşedinţia ucraineană.

MAE confirmă că cele două românce, mamă și fiică, au murit în tragicul incendiu din Valencia

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunșat marți seara că autoritățile spaniole au notificat reprezentanții Consulatului României că au finalizat procesul de identificare a victimelor din incendiul care s-a produs în urmă cu câteva zile în Valencia.

Pîrvulescu, despre ipoteza trimiterii de trupe occidentale în Ucraina: „N-a fost o scăpare a lui Macron. A făcut-o special”

Ipoteza trimiterii de trupe occidentale în Ucraina le dă fiori reci tuturor europenilor care încă speră că războiul nu se va extinde. Punerea în practică pare totuși foarte îndepărtată, cred analiștii.