Fata nevazuta a Antarcticii: ce se afla sub cea mai mare intindere de gheata de pe Planeta

antarctica

Ce se afla sub cea mai mare intindere de gheata de pe Planeta? NASA a studiat fata nevazuta a Antarcticii.

Fata secreta a Antarcticii, tinuta ascunsa timp de 30 de milioane de ani sub gheata groasa a fost dezvaluita de NASA intr-o serie de imagini facute publice miercuri.

Proiectul numit BedMap2 este rezultatul unei colaborari internationale conduse de British Antarctic Survey pentru a calcula dimensiunile ghetii de pe cel mai rece, uscat si vanturos continent - un pas esential in a prezice potentialele cresteri ale marilor si oceanelor la nivel mondial, relateaza www.businessinsider.com.

Pentru a stabili cantitatea de gheata din Antarctica cercetatorii au avut nevoie sa cunoasca topografia continentului: de la vaile largi la lanturile muntoase. "Pentru a simula in mod corect modul in care straturile de gheata s-au schimbat din cauza conditiilor de mediu trebuia sa stim in detalii forma si structura stratului de roci de dedesubt", a declarat Michael Studinger, unul dintre coordonatorii proiectului.

Harta creata de NASA arata cateva detalii uimitoare ca descoperirea celui mai jos punct de pe un continent - Valea de sub ghetarul Byrd are o adancime de 2.780 de metri sub nivelul marii. Cercetatorii au creat si prima imagine detaliata a munctilor Gamburtsev, un lant muntos ingropat sub gheturile din Antarctica. Varfurile muntilor depasesc 2.400 de metri si sunt ingropate sub o gheata de 1,6 km grosime, in estul Antarcticii.

Lacul Vostok
Exista viata extraterestra ascunsa sub gheata din Antarctica? Ce s-a descoperit pe fundul unui lac
REPORTAJ. Ce nu spune ministrul Sorin Grindeanu despre Autostrada Sibiu – Pitești. Statul român n-a plătit încă nici un leu despăgubiri cetățenilor expropriați: „Ne trombonesc!”

Pentru a crea "harta fara gheata" a Antarcticii oamenii se stiinta s-au folosit de imagini din satelit, radare, instrumente electromagnetice si de unde acustice. Detalii din unele regiuni au fost imposibil de aflat, cu toate astea noua harta este o imbunatatire fata de precedenta, au fost concluziile cercetatorilor.

Rusia lui Putin, ca URSS! Decizia luată de televiziunea de stat rusă cu privire la Jocurile Olimpice de la Paris
"E cel mai alarmant ritm din ultimii 1000 de ani." Ce se intampla cu ghetarii din Antarctica

Cercetatorii australieni si britanici au adus inca o dovada a impactului incalzirii globale asupra ghetarilor din Antarctica.

Oamenii de stiinta rusi au descoperit un nou tip de bacterie in apa unui lac din Antarctica, relateaza BBC.

Descoperirea unui savant de origine romana.
Descoperirea unui savant de origine romana. "Am gasit viata acolo unde nu ar fi trebuit sa existe"

O echipa de cercetatori americani, condusi de un savant de origine romana, a facut o descoprire importanta, care va schimba modul in care privim viata in conditii extreme.

Ciolacu anunță că
Ciolacu anunță că "nu se măreşte TVA, nu se măreşte impozitarea". Când vor fi prezentate măsurile fiscale

Premierul României, Marcel Ciolacu, a anunțat, vineri, că pe 1 septembrie va fi prezentat un plan de reducere a cheltuielilor fiscale care nu va presupune şi mărirea TVA sau creşterea contribuţiilor sociale.

Viktor Orban se implică în problema aderării complete a României la Schengen. Promisiunea făcută de liderul de la Budapesta

Tema întrării României în spațiul Schengen, pe cale terestră, a fost reluată, cu prilejul vizitei premierului maghiar, Viktor Orban, în România.

Atmosferă de poveste la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris. Show total pe Sena | GALERIE FOTO

A sosit ziua cea mare. Ziua pentru care Franţa se pregăteşte de ani buni, pentru ca Parisul să găzduiască ceea ce se vrea a fi cea mai grandioasă ceremonie de deschidere a Jocurilor Olimpice.