Autoritățile tratează în zeflemea pregătirea EURO 2020. Cum vom transporta suporterii
Cea mai mare competiţie europeană din istorie, EURO 2020, la care România va fi una dintre cele 13 ţări organizatoare, e tratată aici în zeflemea.
Angajamentele asumate de autorităţi în faţă UEFA sunt în pericol de a nu fi respectate, ba chiar la unele am început să renunţăm. Metroul mult promis, până la Aeroportul Otopeni a fost scos din discuţie, astfel că autorităţile iau în calcul să transporte 100.000 de fani cu autobuzele.
EURO 2020 va fi cu totul inedită. Pentru a sărbători 60 de ani de la prima ediţie, acest campionat va fi organizat în 13 oraşe. Iar Bucureştiul este unul dintre ele. Capitală noastră va primi aproape 100.000 de turişti pentru 4 meciuri organizate pe Naţional Arena în faza grupelor.
3 actori principali sunt responsabili de organizare: Federaţia Română de fotbal, Primăria capitalei şi Guvernul României, cel care a declarat Euro 2020 proiect de importantă naţională.
Executivul are de îndeplinit 21 de sarcini, necesare unei bune organizări. Printre acestea: asigurarea trasportului de la aeroport în centru, construirea a 400 de terenuri de fotbal, construcţia de autostrăzi dinspre principalele puncte vamale către Bucureşti şi modernizarea caii ferate.
Trebuie deja să ne luăm gândul de la metrou până la Otopeni, anunţă reprezentantul Federaţiei Române de Fotbal.
Managerul grupului de lucru Euro 2020: "Până la Otopeni, din păcate, din punct de vedere tehnic nu mai este posibilă construirea unei linii de metrou."
În timp ce directorul Metrorex anunţă, zâmbind, că nici nu a luat în calcul să avem metrou la aeroport până în 2020.
Director Metrorex: "Problema asta s-a ridicat de foarte multe ori. Niciodată Metrorex nu a asumat un asemenea termen. Se va realiza în 48 de luni de la începerea lucrărilor. Asta este termenul minim."
Acum, Ministerul Transporturilor promite cale ferată până la aeroport, iar asta ar costă 100 de milioane de euro, din bani publici. Deocamdată, nu s-a făcut, însă, nimic.
Reporter: Dacă nu avem nici metrou nici gara, trebuie să oferim o alternativă.
Managerul grupului de lucru Euro 2020: Autobuze.
Reporter: Păi şi cum va imaginaţi că o să transportăm 20.000 de oameni cu autobuzele de la aeroport?
Managerul grupului de lucru Euro 2020: Se poate folosi pentru echipe, oficiali şi pentru chartere aeroportul Băneasa.
Stadioanele de antrenament Ghencea, Giuleşti, Arcul de Triumf şi Ştefan cel mare ar trebui renovate complet. Cu 125 de milioane de euro, tot bani publici. Nici aici nu s-a demarat, însă, vreo lucrare. În plus, stadionul Dinamo ar putea ieşi din calcul.
Ministerul de Interne se află în imposibilitatea de a investi în propria arena, din cauza unui contract de asociere semnat cu fostul acţionar al lui Dinamo, omul de afaceri Nicolae Badea. Acesta are dreptul de a folosi stadionul pe o durata nedeterminată, iar guvernul nu poate renova arena de care s-ar folosi ulterior o societate privată. Aşa că singură soluţie este ca Nicolae Badea să renunţe de bunăvoie la această asociere. În caz contrar, pentru Euro 2020, vor fi luate în calcul stadioanele Cotroceni şi Regie.
Dacă naţionala noastră de fotbal se va califica la această competiţie, vom avea şansa să jucăm două meciuri acasă. Altfel, ne poate vizita orice mare echipă a Europei: Germania, Franţa sau Spania.