Yuccies - generatia care i-a facut pe hipsteri sa fie demodati. Cum isi traiesc viata si ideile cu care vor sa schimbe lumea
Sunt tineri, creativi, crescuti in era internetului si muncesc pentru ca pasiunea lor sa devina o afacere profitabila. Vorbim despre reprezentantii noii generatii, pe care sociologii ii numesc: "yuccies".
Ei lasa in urma hipsterii blocati in nostalgia trecutului, lupta sa iasa de sub apasarea marilor companii si vor sa schimbe lumea cu ideile lor. Specialistii ii incurajeaza pe parinti sa-si lase copiii sa riste, daca vor sa incerce o viata pe cont propriu.
Intr-un micut si frumos birou din centrul Capitalei lucreaza Camina Nicolau, o tanara de 24 de ani, care, impreuna cu prietena ei, si-a infiintat propria firma de arhitectura de interior. Aici construieste caminele altora, dar si propriul vis.
Dupa 6 luni de lucru la o companie din domeniu, s-a hotarat sa mearga pe propriul drum. Castiga mai putini bani, dar are infinit mai mult timp pentru ea si visul sau.
"Nu asta conteaza pentru mine, conteaza ca fac ceea ce imi place si cred ca asta ne caracterizeaza pe toti tinerii din generatia noastra. Indiferent daca putem supravietui sau nu din asta. Presupun ca in viitor vom putea... Sper...", spune Camina.
Cu speranta si curaj, si-a deschis o firma de PR si Mike, un bucurestean de 22 de ani. A fost fotomodel, a lucrat intr-o galerie de arta, iar acum se ocupa de imaginea unor restaurante si cluburi din Capitala. Castiga deja mai bine decat multi prieteni de varsta lui si e mandru ca face parte din generatia "yuccies", si nu din cea a hipsterilor.
Mike Scar, specialist in comunicare: "Hipsterii incearca prea mult sa aduca elemente din trecut in prezent. Definitia lor de cool este altceva, nu este avangarda. Cred ca generatia noastra este mai mult orientata catre castig si asta nu e neaparat un lucru rau, pentru ca inseamna ca este orientata si catre munca."
La 23 de ani, Simona Naciadis este deja o tanara fotografa cunoscut in domeniu. A lucrat pentru un studio foto, dar recent s-a decis sa devina independenta.
"Am mai mult timp liber. Lucrez pentru mine si pot sa-mi coordonez cum vreau eu timpul, fara sa fiu presata sau sa am anumite ore la care trebuie sa ajung la job", spune Simona.
Eticheta de "yuccies" provine de la young urban creative, adica tineri creativi de la oras. Se folosesc de retelele de socializare nu ca sa se distreze, ci pentru a se promova. Acestia sunt considerati primii tinerii inovatori ai generatiei y, cei care au spus NU serviciului la patron si care au incredere in visurile lor.
Gheorghe Onut, sociolog: "In primii 10 ani de la incheierea facultatii, ai datoria, ma auzi?.. Ai datoria fata de tine sa incerci ceva pe cont propriu."
In toata aceasta poveste, parintii au o mare responsabilitate. Sociologii spun ca sunt obligati nu sa tolereze, ci sa incurajeze orice viziune a copiilor lor, indiferent cat de ciudata sau riscanta ar parea.