Trecerile de pietoni nemarcate provoacă sute de decese. Șoferii recunosc că nu le văd
Sute de oameni au murit în ultimii ani pe trecerile de pietoni din România, iar numărul creşte îngrijorător de la an la an.
Pe lângă şoferii neatenţi, de vină sunt şi autorităţile, care nu refac marcajele, acuză asociaţiile care apără drepturile victimelor.
În Capitală, de pildă, pe unele treceri abia se mai zăresc dungile albe, dacă nu au dispărut de mult.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Într-o intersecţie aglomerată din Sectorul 2 al Capitalei se întâlnesc trei străzi. Aici, într-un perimetru de 200 de metri am depistat cinci treceri de pietoni nemarcate.
Într-o altă zonă, pe bulevardul Ferdinand: trei treceri la rând şi nici urmă de marcaje.
Pieton: "Bucureştiul arată groaznic, se schimbă bordurile în schimb. Nu se ţine cont de siguranţa pietonilor."
Mai multă atenţie de la pietoni cer şi şoferii care recunosc că pur şi simplu văd foarte târziu aceste treceri.
"Sunt aproape inexistente.
Cât de greu le vedeţi?
Foarte greu, mai ales că acum înverzeşte.
Cât de des nu le vedeţi?
În 50% din cazuri."
Fără marcaje pe treceri, timpul de reacţie în caz de pericol creşte şi mai mult. Trec secunde bune până când şoferii sesizează pietonul şi frânează.
Efectele se văd şi în statistici. Pe trecerile de pietoni din ţară au murit anul trecut 134 de oameni. Cam tot atâtea victime cât ar face prăbuşirea unui avion de linie.
Problema ar trebui să fie rezolvată de administratorul drumului - Primăria Capitalei sau primăriile de sector. Brigada Rutieră a trimis anul trecut către primarii 876 de sesizări pentru deficienţe constatate pe carosabil. I-am întrebat pe reprezentanţii Primăriei când au în plan să repare aceste treceri şi ne-au răspuns că proiectul pentru semnalizări a fost contestat în instanţă. Iar aceste lucrări se fac în regie proprie.
În alte ţări s-au găsit moduri şi creative şi eficiente de a scoate în evidenţă trecerile de pietoni. Mai ales în apropierea şcolilor, s-au folosit culori şi desene.
Un tip de trecere 3D a apărut şi la noi în ţară, în Buzău, acum doi ani. Modelul a fost contestat de şoferi, care spuneau că poate provoca reacţii necontrolate bruşte.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!