Tot mai multe cherhanale s-au deschis pe litoral. Preferințele românilor
Românii încep să îşi diversifice gusturile culinare şi să asocieze vacanţa pe litoral cu peştele şi fructele de mare. Şi pentru că există cerere s-au deschis 30 de cherhanale numai în ultimul an.
Pe primul loc în topul cerinţelor clienţilor sunt midiile, urmate de rapane şi stavrid. În ciuda entuzismului de sezon, suntem încă departe la consumul de peşte, în raport cu europenii.
De la Vadu şi până la Vama Veche nu mai este staţiune fără cherhana. Cele mai multe restaurante au contracte cu pescarii autohtoni, dar şi cu furnizorii de fructe de mare. La mare modă pe litoral sunt midiile gatite cu vin, unt şi usturoi sau pane.
Puşi în faţa acestor bunătăţi turiştii recunosc că măcar atunci când ajung la mare preferă să comande peşte, în special stavrid şi calcan.
Clienţii până-n 40 de ani care şi-au petrecut vacanţele în Grecia, Spania sau Italia cer caracatiță, calamar şi creveţi.
In topul preferinţelor se află midiile şi rapanele, dar la mare căutare sunt şi preparatele mai sofisticate. Creveţii de Argentina, sepia, calamarul sau caracatiţa.
Cei care au călătorit în Delta Dunării s-au învăţat şi cu storceagul - un borş din care nu lipsesc bucăţile de morun, sturion, nisetru sau de cegă.
Mihai Manzala- proprietarul unui restaurant: ”Suntem pe o mică creştere, suntem de 3 ani pe piaţă, al patrulea sezon. Se deschid în continuare chiar dacă nu au taliane sau o zonă specific pescărească, e tendinţa să crească acest segment de piaţa e un lucru bun până la urmă că e concurenţa.”
Potrivit asociaţiei pescarilor şi cherhanalelor numai în acest sezon estival restaurantele de pe litoral au vândut în medie 20 de tone de peşte.