Suntem in plina criza! Pana si femeile trec mai rar pe la coafor!
Merg mai rar cu masina personala, mananca mai putin sau mai ieftin si renunta la cateva servicii si nevoi strict personale. Asa incearca romanii sa-si reduca cheltuielile pe timp de criza.
Multi dintre ei reusesc sa faca economii, dar banii se duc repede pe rate, intretinere si, in general, supravietuire. De la inceputul anului, de cand euro a cam sarit calul, romanii s-au trezit cu rate mai mari la banca si cu preturi din ce in ce mai usturatoare la produsele din import, adica la majoritatea.
Asa ca banii dati in plus trebuiau luati cumva, de undeva. Unii s-au ajutat de repartitoare si de apometre si au mai taiat ceva din cheltuielile de intretinere.
Alegeri 2024
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
Furnizorii de energie termica au simtit o scadere a consumului cu 10%, dar ce-i drept si vremea a tinut cu oamenii care si-au dat caldura la minim.
Tot la limita au inceput sa fie folosite si masinile personale. Unele companii petroliere au simtit pe pielea lor ca pompele de benzina au umplut cu pana la 20% mai putine rezervoare fata de anul trecut.
Asa ca mijloacele de transport in comun sunt si ele folosite la maximum, mai ales in drumurile zilnice pana la serviciu.
Si odata ajunsi la munca, obiceiurile romanilor par sa se schimbe si aici. Firmele de catering confima si ele o scadere a comenzilor cu 10%. Logic, daca ne gandim ca un pachet adus de acasa ne scuteste de cateva sute de lei bune date lunar pe mancare.
Cu alte cuvinte, afectati sunt cei care ofera servicii, mai ales daca acestea pot fi facute si acasa. In aceasta categorie intra si saloanele de cosmetica, a caror conducere a sesizat deja ca femeile trec mai rar pe la coafor.
Adaptarea romanului la perioada de criza se observa cel mai bine in afacerile de nisa. Dovada: un magazin specializat pe vanzarea de ceaiuri si cafele, alta data plin de iubitorii de arome fine, astazi este pustiu.
Statisticile europene confirma toate aceste scenarii. In luna decembrie 2008, consumul in Romania a scazut pentru prima data dupa ani.