"E o etapa normala". Cum justifica autoritatile stalpul din mijlocul soselei de 10 milioane de euro
La 40 de kilometri de Caracal, oltenii o facura iar de poveste. Cei care au construit centura de sud a orasului Craiova au turnat asfaltul, chiar daca pe drum se afla un stalp de tensiune.
Fara mari dileme, muncitorii l-au lasat acolo, iar acum soferii sunt obligati sa il ocoleasca. Intregul proiect de reabilitare a soselei a costat aproape 10 milioane de euro.
Astfel de imagini doar in Romania mai poti vedea. Acest stalp de tensiune, devenit acum celebru dupa cate fotografii i s-au facut, sta falnic in mijlocul soselei intre Craiova si Caracal.
Alegeri 2024
09:50
Nicușor Dan, după vot: Am votat și acum cum votez de 35 de ani pentru democrație și pentru o direcție Occidentală a României
09:32
Ilie Bolojan, după vot: "Am votat pentru un preşedinte responsabil, pentru o Românie modernă şi europeană"
09:09
Marcel Ciolacu: „Am votat pentru o Românie cu o voce puternică în lume, al cărei președinte să muncească pentru țară”
09:05
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot în timp real. Ce grupe de vârstă au votat la primele ore
Inainte de inceperea lucrarilor, se afla in plin camp insa, proiectantii l-au omis iar centura de sud a Craiovei, trece prin dreptul pilonului. In loc sa-l mute, cum era normal, constructorul a decis sa asfalteze de jur imprejur.
Masinile fac slalom iar ochii soferilor sunt mari cat cepele. Stalpul face parte dintr-o retea de tensiune si ar fi trebuit mutat doar ca cei de la Compania Nationala de Drumuri nu au platit pentru aceasta operatiune.
"Nu am putut aviza lucrarea pentru ca nu s-a achitat tariful de racordare necesar desi inca din data de 2 august 2013 a fost transmisa catre beneficiar aceasta informatie dar si toate celelalte privind pasii urmatori", spune Angelica Barbu, purtator de cuvant CEZ.
Concret, beneficiarul lucrarii-Compania Nationala de Drumuri-ar fi trebuit sa se ocupe de eliberarea amplasamentului inainte ca muncitorii sa dea prima lopata. Pentru ca acest lucru nu s-a intamplat, constructorul va fi nevoit acum sa astepte pana cand stalpul o sa fie mutat, sa repare si sa abia apoi sa toarne al doilea strat de asfalt. Cu bani in plus, desigur!
"Se sparge, se taie stalpul de la suprafata terenului, se sparge cu pickamerul, se pune asfalt si se pune ultimul strat, stratul de uzura", spune un specialist in constructii.
Oamenii din zona care sunt invatati sa se faca o serie de glume pe seama lor, mai ales ca orasul Caracal e aproape, se declara scandalizati.
"Aia e lucrare? Sa lasi stalpul in mijlocul drumului? Soferii sa nu adoarma, sa nu dea in el!"
Licitatia pentru aceasta lucrare care costa in jur de 10 milioane de euro a fost castigata de o firma italiana.
POZITIA CNADNR
"Nu este o varianta tehnica acceptata, este o etapa intermediara si normala in derularea unei lucrari, constructia drumului necesitand mai mult timp decat relocarea retelei in sine".