Se pregateste o noua schimbare in educatie. Matematica se uneste cu informatica, fizica si chimia devin "Stiintele vietii"
Unirea matematicii cu informatica in gimnaziu, transformarea fizicii chimiei si a biologiei in discipline numite "Stiintele vietii", mai multe ore de sport si cursuri optionale.
Acestea sunt principalele modificari ce ar trebui facute pentru clasele 5-8, propun expertii numiti de minister sa coordoneze reforma din educatie. Schimbarea ar trebui sa-i vizeze mai ales pe profesori, care trebuie sa-si adapteze metodele de predare la cerintele noii generatii.
In ultimii 26 de ani legea educatiei din Romania a suferit peste 60 de modificari. Si asta pentru ca multi dintre cei 21 de ministri care au avut mandat de la revolutie si pana acum si-au dorit sa faca cel putin o schimbare. Iata ca suntem la inceput de 2016 si ne dorim o noua reforma. Deocamdata insa expertii in educatie incearca sa afle in ce directie ar fi bine sa ne indreptam.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Expertii contactati de ministrul educatiei propun unirea Matematicii cu Informatica in clasele V-VIII, transformarea Fizicii, Chimiei si a Biologiei in disciplinele "Stiintele vietii" si "Stiintele mediului", transformarea Istoriei in "Educatie pentru societate", 3 ore de Sport pe saptamana si un numar mai mare de optionale.''
Profesorii trebuie sa tina cont de talentul fiecarui copil, dar si de zona in care traieste.
''Sa facem statii pilot cu jumatate dintre elevii tarii. Cu cei de la tara care sa primeasca o masa calda si 2 ore dupa sa stea la scoala sa si faca lectiile, sa vada un film, sa stea la calculator, copiii vor vrea imediat sa faca asta. Ii platim diferentiat pe profesori, daca adevaratul dl. Trandafir trece la treaba o sa fie bine. In toata lumea, copiii stau la scoala de la 8 pana la 5'', spune Alexandru Mironov.
In plus, profesorii nu trebuie sa le mai ceara copiilor sa reproduca materia, ci sa o inteleaga teoria si sa o aplice.
"Sunt incarcati cu prostii inutile pe care trebuie sa le inghita si sa le reproduca, ceea ce e umilitor. Mergeti la finlandezi, la curricula lor profesionala predau nu oamenii care au diploma profesionala, ci cei care au experienta. Diploma nu face 2 bani in fata experientei", spune si Florin Colceag.
"In general, profesorii a fost construiti ca profesori nu ca mentori. Profesorul a invatat niste date pe carte sa le transmita intr-o anumita ordine intr-o forma de prezentare vorbita a unei carti scrise'', crede Florin Munteanu.
Iata ce se intampla de pilda intr-o scoala din Calarasi, unde profesorii isi pot alege cartile dupa care predau. Asa literatura a devenit atelier de creatie, iar matematica s-a transformat din calcul in logica.
Copiii descopera istoria si geografia prin scenete si dezbateri, nu prin invatat pe de rost. Asa invata sa gandeasca liber.