Raport CE:Motivul pentru care romanii nu reclama produsele defecte si serviciile de proasta calitate
Multi se resemneaza pentru ca nu-si cunosc drepturile, altii pentru ca n-au incredere in autoritati si nici bani pentru instanta, dupa cum arata un raport al Comisiei Europene.
Un clip realizat de Comisia Europeana prezinta o situatie des intalnita in Romania: un domn ii cumpara un cadou iubitei de pe internet, fara sa stie ca si ea a comandat acelasi lucru. Si nu reuseste sa returneze produsul.
Potrivit unui raport al comisiei europene, jumatate dintre romani NU stiu ca pot returna in 10 zile lucratoare orice produs cumparat online.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Consumatorii nu stiu ce drepturi au nici atunci cand produsul cumparat este defect. Un tanar, de pilda, a dat bani pe un laptop nou care nu porneste.
Si in acest caz, statisticile arata ca doar 47% dintre cei care cumpara un lucru defect stiu ca au dreptul la reparatie gratuita sau la un produs nou in schimb.
Si in turism, consumatorii au dreptul sa depuna reclamatie, daca nu beneficiaza de serviciile platite. Un domn, spre exemplu, a primit in vacanta un evantai in loc de aer conditionat.
Din pacate, astfel de situatii ne aduc pe primul loc intr-un top negru in randul tarilor din Uniunea Europeana. 59% dintre consumatorii romani nu fac plangeri sau sesizari catre autoritatile competente.
Uniunea Europeana a lansat o campanie de informare a consumatorilor romani cu privire la drepturile lor.
Sursa: Pro TV
Etichete: reclamatii, consumatori, protectia consumatorului, drepturi,
Dată publicare:
05-06-2012 17:20