Romanii, printre ultimii din UE care apeleaza la OPC. 70% din cazuri, solutionate pentru consumator
Romanii se numara printre codasii Uniunii, atunci cand vine vorba de plangeri la protectia consumatorului. Un raport al Comisiei Europene arata ca noi reclamam foarte rar produsele defecte, sau serviciile de proasta calitate.
Unii, pentru ca nu-si cunosc drepturile, altii, din cauza birocratiei.
Motivele pentru care Romania se afla pe locul 24 din 27, conform numarului de reclamatii, sunt numeroase.
Unii consumatori se resemneaza pentru ca nu-si cunosc drepturile. Altii, pur si simplu, nu au incredere in institutiile statului.
Chiar daca sunt suficiente centre de reclamatii in tara, oamenii s-au plans ca de multe ori nu le raspunde nimeni.
Un alt motiv pentru care oamenii renunta la reclamatii e birocratia.
In ultimul an, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor s-au depus 45.000 de plangeri.
Cele mai multe vizau serviciile, produsele alimentare, aparatele electrocasnice si utilitatile. Dintre acestea, 30% NU au fost solutionate in favoarea reclamantilor.
E drept insa ca multi oameni nu ar mai fi nevoiti sa ajunga la Protectia Consumatorului daca ar citi etichetele produselor, ar verifica termenul de valabilitate si ar solicita bonul fiscal.
Bonul fiscal e important, pentru ca trebuie atasat la plangere, atunci cand un consumator solicita despagubiri materiale sau morale pentru un produs ori serviciu.