25% dintre romani cred ca alimentele bio sunt o inventie de marketing. Cu ce se lupta producatorii pe piata interna
Speriati de viata tot mai scumpa, unii romanii isi pierd entuziasmul in privinta alimentelor bio si le cer producatorilor dovezi ca pretul este justificat.
Doar o treime au incredere ca aceste produse ar fi mai sanatoase decat cele conventionale. Iar mai mult de un sfert sunt de parere ca totul este de fapt o inventie de marketing. Si daca trec peste pretul mai ridicat al variantelor cu certificat bio, cei mai multi iau de pe raft lactate, mezeluri sau semipreparate de import.
In magazin, unii par condusi de o busola... spre ambalajele verzi. Sunt familii in care - de la cafea la unt si de la sucuri la oua - totul e cumparat de la raioanele care vand - teoretic - sanatate pentru mic dejun, pranz si cina.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Potrivit unui sondaj recent, 36 % dintre romani cred cu tarie ca alimentele eco le mentin tineretea si forta. Avem un procent identic de nehotarati, nedumeriti ca multi producatori obtin titlul "bio", apoi maresc pretul. Restul sunt de-a dreptul suspiciosi.
28 la suta dintre romani considera ca eticheta pe care scrie "bio", "ecologic" sau - cum spun americanii, "organic" - tine mai degraba de o strategie abila de marketing, decat de beneficii palpabile pentru sanatatea consumatorului. Atunci cand trec totusi peste aceasta reticenta, oamenii tind sa aleaga marci de import, si nu pe cele autohtone.
Exista producatori romani care nu si-au luat certificarea eco si care ne atrag atentia ca ar fi momentul sa trecem de ambalaj. Ne informam singuri despre ce produse punem in farfurie si sa cautam mai degraba gustul. Asa fac, in ultimul timp, consumatorii din Europa de Vest, care au inceput sa caute in microfermele noastre savori pe care ei le gasesc tot mai rar, in abundenta de produse bio.
Cel mai mare producator roman de lactate de capra a intrat puternic sub brand propriu si pe pietele din Ungaria, Cehia si Slovacia, unde cumparatorii s-au lasat intotdeauna convinsi mai degraba de o degustare, decat de un dosar perfect de calitate.