Romanii, fata in fata cu internetul: Google, e-mailuri si stiri
Principalele preocupari ale internautilor romani sunt cautarea de informatii pe Google, citirea sau trimiterea de e-mailuri si lecturarea stirilor.
Sunt concluziile unui studiu Omnibus, realizat de GfK Romania, privind obiceiurile de utilizare a internetului de catre romani.
62% dintre utilizatorii de internet sunt persoane curioase, carora le place sa se documenteze, de aceea folosesc motorul de cautare Google, pentru a obtine diverse informatii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Citirea mail-urilor primite sau trimiterea de mesaje electronice ii intereseaza pe 58% dintre subiecti, in timp ce 55% dintre acestia vor sa fie la curent cu noutatile, astfel ca acceseaza site-urile de stiri.
49% dintre tinerii sub 25 de ani folosesc internetul pentru a asculta sau downloada muzica, cu sapte procente mai mult decat cei care urmaresc stirile online.
O mai mare importanta citirii stirilor pe internet acorda persoanele cu varste cuprinse intre 35 si 55 de ani – 72%, procentul fiind de doar 54% in cazul celor care au intre 25 si 35 de ani.
Vizionarea de filme sau urmarirea unor programe TV pe internet ii atrage in special utilizatorii care au cel mult 34 de ani. Astfel, 27% dintre tinerii sub 24 de ani si 21% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani plaseaza aceasta activitate intre primele trei, fata de doar 9% dintre cei care au intre 35 si 54 de ani.
Doar 13% dintre romani aseaza blogurile intre cele mai trei importante activitati pe internet, procentul fiind si mai mic in cazul jocurilor on-line (10%) sau accesarii retelelor sociale (6%).
Studiul a fost realizat in luna septembrie 2009, la nivel national, pe un esantion national de 338 de utilizatori de internet.
Tu pentru ce folosesti internetul?