RATB testeaza primul autobuz electric. Soferii sunt cei mai putin impresionati: "Intr-o luna-doua o sa se aleaga praful"
Capitala Romaniei ar putea avea autobuze electrice. Regia de Transport intentioneaza sa-si modernizeze parcul auto, iar de luni, prin Bucuresti, circula prima masina pe curent electric.
Deocamdata este in probe si trebuie sa treaca testul traficului infernal. Masina este de sase ori mai economica, nu face zgomot si nu polueaza. Costa dublu. insa, fata de un autobuz obisnuit si nu poate sa ia prea multi calatori.
Surpriza pentru calatorii care au circulat luni cu transportul in comun prin centrul Bucurestiului. In statiile de pe linia lui 104 a oprit un autobuz suta la suta electric. Masina este in teste si nu are aer conditionat.
"Nu ma deranjeaza. Nu am probleme cu temperatura", a spus un calator.
Ramane cateva saptamani pentru perioada de probe. Intre timp vor fi aduse si altele. In toata aceasta perioada, soferii trebuie sa se obisnuiasca la volan: autobuzul electric se conduce diferit, mai exact franeaza altfel.
"Sa ridice complet piciorul de pe acceleratie, pentru ca in momentul acesta incepe recuperarea energiei. Este prima cursa a dansului", a spus Tudor Serban, reprezentantul producatorului.
"Daca apesi frana un pic mai tare s-ar putea ca toti calatorii sa ajunga in fata", a spus soferul.
Autobuzul electric costa aproape 400 de mii de euro, in timp ce unul pe motorina este de doua ori mai ieftin.
Autobuzul testat de Primaria Capitalei consuma pe fiecare kilometru parcurs curent in valoare de 42 de bani. Spre comparatie, un autobuz diesel consuma 2,5 lei pe fiecare kilometru. Potrivit producatorului: amortizarea investitie se va face in 6 ani.
Soferii RATB nu sunt foarte incantati. "Naspa. Nu are autonomie in primul rand", a spus un sofer.
"O sa mearga o luna-doua pana o sa se aleaga praful si din baterie si din tot", a spus altul.
"Sunt necesare statii de alimentare rapida", a spus Vincentiu Daniel Antonecu, directorul general RATB.
Bateria rezista 150 de kilometri, apoi se alimenteaza intr-o priza normala - 8 ore. Cu o priza de incarcare rapida timpul de alimentare este de o ora. Cei din Primaria Capitalei ar putea lua fonduri europene pentru aceste masini electrice.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, transport în comun, autobuz electric, ratb,
Dată publicare:
16-03-2015 18:54