Primaria Capitalei vrea sa reintroduca liniile preorasenesti. Firmele private se opun si spun ca vor da faliment
Un proiect de hotarare privind introducerea de noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) in zona Bucuresti-Ilfov se afla, miercuri, pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
In ceea ce priveste tarifele titlurilor de calatorie, un bilet ar costa 1,50 lei, abonamentul lunar pe o linie preoraseneasca - 35 de lei, cu reducere de 50 la suta pentru categoriile care beneficiaza de reducere si pe liniile RATB din Bucuresti (elevi, studenti, donatori de sange), abonamentul lunar pe doua linii (o linie preoraseneasca si o linie urbana) - 95 de lei, cu reducere de 50 la suta pentru categoriile mentionate si abonamentul general pe toate liniile in Bucuresti si in judetul Ilfov - 125 de lei, cu reducere de 50 la suta pentru elevi, studenti si donatori de sange. In cazul liniilor urbane prelungite, tarifele au aceeasi valoare ca in zona orasului.
"Avand in vedere conditiile socio-economice actuale si tinand cont de principiul continuitatii serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse in Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov”, se arata in proiectul de hotarare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) sustin ca introducerea unor noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) in zona Bucuresti-Ilfov incalca legislatia nationala si ca intentia Primariei Capitalei poate duce la falimentul companiilor de transport private.
Ei subliniaza ca, prin extinderea liniilor RATB, ar putea fi falimentate firmele care opereaza aceste rute, fiind afectat inclusiv bugetul statului si cel al Primariei Capitalei.
COTAR mai spune ca nu intelege de ce este nevoie de o investitie de cel putin 50 de milioane de euro de la bugetul PMB, la care se vor adauga subventii, desi rutele respective sunt acoperite de operatorii privati care s-au conformat legislatiei nationale.
"Probabil ca doamna primar general a fost indusa din nou in eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, sustine Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.
Reprezentantii COTAR adauga ca, "din experienta anterioara” s-a constatat ca sute de mijloace RATB sunt vandalizate in fiecare an si fie necesita reparatii scumpe, fie, din lipsa de fonduri, raman in garaje.
"Aceasta fiind situatia constatata in Bucuresti, in ultimii ani, nu putem considera ca autobuzele care vor deservi judetul Ilfov vor fi ferite de vandalizare, deci costurile calculate initial vor creste si poate chiar se vor dubla intr-un singur an”, arata COTAR.
Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania cere Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa studieze cu atentie situatia si sa nu incalce legea, afectand, astfel companiile de transport private si propune ca solutie Primariei sa extinda transportul pe traseele neacoperite de operatorii privati.
Sursa: News.ro
Etichete: bilete, Gabriela Firea, rata, primarie, CGMB, cotar, transportatori, ratb,
Dată publicare:
29-03-2017 09:50