CAMERA ASCUNSA: cat de sigure sunt autobuzele RATB. Inspectia tehnica o face portarul, doar uitandu-se pe geamul biroului
Serviciile de calitate se numara pe degete, la fel si cei care le ofera. In tara lui "merge si asa", ne-am invatat sa platim mult pentru putin. Ne plangem de lucrari de mantuiala, de birocratie si de functionari indiferenti, dar nu luam atitudine.
Inspectorul Pro va invita sa schimbam mentalitati. Filmati neregulile pe care le traiti si postati-le pe Facebook Stirile ProTV.
Autobuzele Regiei de Transport din Bucuresti au mari probleme tehnice si pun in pericol siguranta pasagerilor.
Raman fara frane si le sar rotile in mers. Afirmatiile extrem de grave le apartin unor sofer vechi ai RATB.
Acestia pretind ca inspectia tehnica a vehiculelor o face deseori portarul si au demonstrat acest lucru printr-o filmare cu camera ascunsa.
Chiar daca secventele surprinse de ei sunt mai vechi, ele arata ca mai avem mult pana cand transportul in comun ne va oferi conditii civilizate si va scapa capitala de aglomeratia infernala.
Valer lucreaza ca sofer de mai bine de 20 de ani, la Regia Autonoma de Transport Bucuresti. Si nu o data, spune el, s-a intamplat ca vietile soferilor si ale calatorilor sa fie puse in pericol, din cauza starii proaste a autobuzelor.
Valer Ciobanescu, sofer autobuz , implicat intr-un incident: "Am ramas fara frane ! Am facut scandal atunci dar nu s-a luat in considerare. Reviziile nu se fac ! Nu se fac ! Nu va uitati asa la mine, nu se fac! "
Povesteste ingrozit despre incidente care au avut loc, in trafic. Si se teme, pentru ca ele se pot repeta.
Valer Ciobanescu, sofer: "Acum doi ani de zile ne-au iesit rotile pe strada si musamalizeaza lucrurile astea. Va dati seama o ditamai roata de autobuz. Puteau sa moara pietoni pe strada!"
Dovada care ne-a fost prezentata si noua a ajuns si pe masa conducerii, la vremea respectiva.
In imaginile surprinse cu camera ascunsa se observa cum verificarea tehnica a autobuzelor e facuta de angajatii din birou, doar uitandu-se pe geam. Si nu de catre un specialist , asa cum prevede regulamentul.
Asadar, expertiza tehnica o face portarul! O acuzatie indrazneata de care ar fi trebuit sa se tina cont. Cu atat mai mult cu cat vorbim despre viata calatorilor. Valer are dovada.
Constantin Tobescu, purtator de cuvant RATB: "Stiu povestea, astfel de practici nu se mai fac."
Reporter: "Exista o persoana specializata sa faca verificari?"
Constantin Tobescu: "Exista, asa ar trebui asa cred."
Asadar daca nici reprezentantii RATB nu sunt siguri, cum ar putea calatorii sa se simta in siguranta.
Constantin Tobescu: "Nu ne permitem sa scoatem autobuzele fara verificare tehnica. E important!!"
Fara nicio indoiala, cea mai grava problema a RATB ramane starea tehnica proasta a parcului auto. Din 1000 de autobuze si 276 de troleibuze doar 712 autobuze si 155 de troleibuze sunt functionale.
Celelalte sunt intr-o stare jalnica, unele chiar dezmembrate. Din ele se iau piese pentru a fi reparate autovehiculele din traseu.
Tranca Mihai, sofer RATB : "Nu avem bani de prestatii, nu avem bani de piese, autovehiculele cu care circulam. Au anvelope care au norma de km depasita de mult, oricand exista riscul ca un pneu sa explodeze."
Atitudinea angajatilor lasa si ea de dorit. Deseori, calatorii se plang de abuzurile controlorilor de bilete. Numai anul acesta, regia de transport a primit 110 reclamatii. Toate se refera la comportament inadecvat sau abuz in serviciu.
Iata un cetatean care pretinde ca a filmat cu telefonul mobil momentul in care doi angajati ai RATB au primit spaga, de la una dintre calatoarele prinsa fara bilet.
Cetatean: "M-au prins si mine o data. Le-am spus ca nu am, nu au zis nimic nu m-au agresat dar cand am coborat m-au intreabat daca nu am sa le dau si lor de-o bere. Le-am dat 8 lei, atat aveam la mine."
Numarul calatorilor care reclama murdaria e la fel de mare.
In ceea ce priveste mizeria din autobuze si tramvaie, conducerea RATB isi asuma esecul, pretinzand ca nu sunt bani pentru curatenie.
De vina ar fi uzura autovehiculelor, dar si faptul ca banii care ar fi trebuit sa ajunga la igienizare s-au dus de multe ori pe lucruri mai importante, spune conducerea.
Valer Ciobanescu, sofer: "Sunt murdare! Foarte murdare! Nu sunt igienizate nici tramvaiele nici troleibuzele din lipsa de dezinfectanti. Si vorbim de ani de zile."
Constantin Tobescu, purtator de cuvant, RATB: "Nu am spus ca sunt curate. Vehiculul se spala. Se matura da, se curate interior."
Reporter: "Cu apa?
Constantin Tobescu, purtator de cuvant, RATB: "Se curata cu apa si cu produse de igienizare, de dezinsectie, produse care se se ..
Reporter: "Se folosesc produse de dezinsectie?
Constantin Tobescu, purtator de cuvant, RATB: "Sunt si aceste produse."
Reporter: "De dezinfectare?"
Constantin Tobescu, purtator de cuvant, RATB: "Trebuie?
Reporter: "Spuneti trebuie dar in acest moment daca mergem sa vedem cum se spala autobuzele o sa vedem cum cineva spala cu produse dezinfectante sau doar cu apa?"
Constantin Tobescu, purtator de cuvant, RATB: "Deci…aa…regulile si noi ne propunem in strategii…sunt situatii v-am spus…"
Reporter: Pai, a va propune si a se intampla sunt doua lucuri total diferite.
Constantin Tobescu, purtator de cuvant, RATB: "Eu va inteleg si inteleg situatia …problemele care au fost exact in perioada cand situatia financiara nu a fost pe roze, reducem la modul de spalat cu apa efectiv. "
Conducerea RATB pretinde ca n-are bani ca sa ofere un serviciu de transport de calitate. Sustine ca regia merge in pierdere: cate 2 milioane de lei pe luna! Asta in conditiile in care in primele 8 luni ale anului RATB a inregistrat venituri de aproape 600 de milioane de lei.
Sursa: Pro TV
Etichete: mizerie, inspectorul pro, soferi, portar, controale, ratb, inspectie tehnica,
Dată publicare:
14-11-2016 19:04