Primăria Capitalei începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Ce taxe se vor percepe


Ultimul update: Marti 20 August 2019 14:43
Data publicarii: Marti 20 August 2019 12:23
Categorie: Stiri Sociale
parcare

Vehiculele staţionate neregulamentar pe carosabil pe străzile principale din Bucureşti riscă să fie ridicate începând din data de 26 august.

 

Conform unor reprezentanţi ai Poliţiei Locale, citați de Agerpres, măsurile vizează strict acele vehicule care staţionează neregulamentar pe principalele artere din Bucureşti şi care blochează circulaţia vehiculelor de intervenţie în caz de urgenţă, ambulanţe sau maşini de pompieri, precum şi accesul în spitale, şcoli, instituţii publice, dar şi circulaţia mijloacelor de transport public sau activitatea utilajelor de deszăpezire şi salubrizare.

Ridicarea vehiculelor se dispune de către poliţişti rutieri din cadrul Poliţiei Capitalei sau de la Secţia Regională de Poliţie Transporturi Bucureşti ori de către poliţişti locali. Maşinile vor fi ridicate de Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti.

Pe 26 iunie, Consiliul General al Capitalei a adoptat un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti.

Tarifele de ridicare sunt: 200 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 270 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.

Tarifele de transport sunt: 150 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 200 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.

În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 de lei pe zi. Contravaloarea operaţiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore începând cu data şi ora depozitării, nefracţionat.

Agenţii constatatori, de regulă, vor înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei.

Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care să asigure ridicarea completă, în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a acestuia. Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate va fi de un an. În cazul în care proprietarul nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, operatorul va înştiinţa Poliţia locală, care va proceda conform Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenurile aparţinând domeniului public/privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale.

Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deţinătorului/utilizatorului legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înmatriculare original sau al oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosinţă.

Activităţile de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor staţionate neregulamentar vor fi efectuate de persoane cu activitate specifică din cadrul Companiei Managementul Transportului Bucureşti. Aceste activităţi vor constitui serviciu public şi se vor desfăşura pe durata a 24 de ore.

Potrivit expunerii de motive, semnată de primarul general, Gabriela Firea, legislaţia privind regimul contravenţiilor prevede faptul că aplicarea sancţiunii contravenţionale se poate face doar în cazul făptaşului şi că în cazul staţionărilor neregulamentare această procedură este foarte greoaie, deoarece impune condiţia ca agentul constatator să aştepte lângă vehicul până la sosirea conducătorului auto.

"Reglementările privind circulaţia pe drumurile publice prevăd şi posibilitatea de a se putea aplica, pe lângă sancţiunea principală, şi una complementară, constând în măsura tehnico-administrativă de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor staţionate neregulamentar. Pentru a se putea interveni eficient în cazul staţionărilor neregulamentare, mai ales în cazurile în care se stânjeneşte circulaţia mijloacelor de transport public sau alternativ sau când se îngreunează operaţiunile de salubrizare sau deszăpezire, este necesară demararea efectuării activităţii de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar", se explica în document.

 

În iunie, primarul general Gabriela Firea spunea că municipalitatea nu își propune să se transforme ”în hingherii de maşini ai Capitalei”.

”Va fi un proiect care ajută la disciplină în trafic, în sensul deblocării căilor de acces în situaţiile în care conducătorii auto îşi lasă maşinile în faţa spitalelor, creşelor, grădiniţelor. ” - spunea primarul general.

Ridicările de maşini făcute în trecut de firmele private au fost declarate ilegale în justiţie. Între timp au fost reintroduse în Sectorul 3, pentru zonele sensibile de lângă instituţii sau şcoli.

Oficial, Primăria Capitalei gestionează circa 9.000 de locuri de parcare, iar Primăriile de sector alte câteva zeci de mii. Acestea sunt insuficiente pentru explozia de maşini din ultimii 6 ani, când parcul auto a crescut cu peste 260.000 de autovehicule, dacă le număram doar pe cele cu număr de Bucureşti.

 

Sursa: Agerpres

Reîncepe ridicarea mașinilor în București. Cat va costa recuperarea autoturismului
Reîncepe ridicarea mașinilor în București. Cat va costa recuperarea autoturismului
Maşinile parcate în stradă vor fi ridicate de Primăria Capitalei. Cât vor plăti şoferii
Maşinile parcate în stradă vor fi ridicate de Primăria Capitalei. Cât vor plăti şoferii
Jurnalistă din Arabia Saudită, anchetată pentru o „ținută indecentă”. Femeia a fugit din țară
Jurnalistă din Arabia Saudită, anchetată pentru o „ținută indecentă”. Femeia a fugit din țară
Maşinile parcate în stradă vor fi ridicate de Primăria Capitalei. Cât vor plăti şoferii
Maşinile parcate în stradă vor fi ridicate de Primăria Capitalei. Cât vor plăti şoferii
Jurnalistă din Arabia Saudită, anchetată pentru o „ținută indecentă”. Femeia a fugit din țară
Jurnalistă din Arabia Saudită, anchetată pentru o „ținută indecentă”. Femeia a fugit din țară
Poliția Locală Sector 3 București continuă să ridice mașinile parcate neregulamentar
Poliția Locală Sector 3 București continuă să ridice mașinile parcate neregulamentar
VIDEO PROTVPLUS.RO
Tot mai mulți români aleg bone pentru pentru animalele de companie. Cât costă serviciul
Tot mai mulți români aleg bone pentru animalele de companie. Cât costă serviciul
Cum a fost posibil ca un tânăr să fie împușcat în cap de un glonț eșuat dintr-un poligon
Ce arată testul pentru droguri în cazul șoferului care a atacat oameni în benzinării
Leguma care s-a scumpit din cauza secetei. E folosită inclusiv pentru deserturi
Elevii cu probleme sociale sau de comportament, ajutați în discuții cu dascălii și părinții
2000 de motocicliști la un marș pentru schimbarea legislației rutiere. Solicitarea lor
Tot mai mulți copii merg la școli private. „La stat trebuia să tocesc efectiv cartea”
Tot mai mulți copii merg la școli private. „La stat trebuia să tocesc efectiv cartea”
Copiii, învățați de actori să protejeze planeta. „Pleacă acasă cu un gând în plus”
Reacția unor copii la vederea unei specialități cu caracatiță: „N-am văzut așa ceva"
Zilierii, tot mai greu de găsit. Soluția găsită de un viticultor pentru a culege strugurii
Fete învățate să le țină piept atacatorilor după tragedia de la Caracal. Cum se pot apăra
Descoperire alarmantă după a fost cântărit ghiozdanul unei eleve de clasa a IV-a