Parada cu masini de epoca in Constanta. Imagini cu vedeta spectacolului, un Morris Minor care a apartinut Regelui Mihai
Zgomot de motoare puternice, masini scumpe perfect lustruite si fete frumoase. Nu! Nu va ganditi ca s-a lansat un nou bolid.
Imaginati-va mai bine o parada a automobilelor de epoca din Romania care are loc in acest weekend la Constanta. Chiar daca sunt de mult trecute de prima tineret,e intretinerea lor nu-i deloc o gluma.
Piateta din zona veche a Constantei s-a transformat sambata intr-un adevarat podium de moda. Dar nu va ganditi ca vreun designer celebrru si-a lansat cea mai recenta colectie. Nu! Am vazut masini de epoca, cele mai frumoase masini de epoca de la noi din tara, iar vedeta a fost un Morris Minor fabricat in 1929 si care a apartinut Regelui Mihai.
Regele Mihai primea in dar, la varsta de 9 ani, aceasta bijuterie. Multa vreme nu s-a mai stiut nimic despre ea, insa a reaparut in 1972. Acum a ajuns in proprietatea unui domn din Constanta.
La parada, 30 de automobile si-au spus povestea prin gura proprietarilor lor.
"Masina e un Morgen, facut intr-un mic atelier englezesc fondat acum 100 de ani", a explicat Aldo Sforza, proprietarul masinii.
La Brasov in schimb, soferii au sarbatorit sambata 45 de ani de la fabricarea primei Dacii 1300. De la expozitie nu a lipsit nici Dacia 2000 - un model unicat - care a apartinut familiei Ceusescu.
"Nu s-au vandut pentru populatie, au fost folosite exclusiv pentru
elita comunista", a explicat Ovidiu Magureanu, presedintele "Dacia Clasic"
Masina familiei Ceausescu arata in anii '80 la fel ca o masina de lux din zilele noastre. Cutie automata, aer conditionat, pilot automat cu comenzi pe volan, dar si geamuri electrice.
Interesant este si modelul Dacia Sport conceput in 1987, dedicat tinerilor. Din lipsa de tehnologie, a fost creat prin sudarea componentelor mai multor masini.
"Practic din doua usi au facut una mai lunga, nu au construit o usa anume pentru masina asta. Caracteristic mai gasim parbrizul care e identic cu luneta, este un parbriz pus pe spate", a spus Dan Becheanu, proprietarul unui astfel de model.
Acest proprietar a venit cu un Renault fabricat in Franta, cu volanul pe dreapta, pentru englezi.
"Lumea face poze, rade, un fel de circ nonstop", spune proprietarul, Remus Azoitei.
Unele Dacii de epoca, aranjate si restaurate, se vand si cu 3.000 de euro.