"Operatiunea pasarela" de pe DN1, un esec. Motivul pentru care soferii stau la cozi infernale
Cele 4 pasarele construite pe DN1, in Busteni, Azuga si Comarnic, ar fi trebuit sa fie date in functiune pentru uzul pietonilor. Lucrarile au intarziat insa, asa ca si in aceasta vacanta, intre localitati, s-au format coloane uriase de masini.
O ancheta realizata de jurnalistii de la gandul.info a scos la iveala si faptul ca pasarelele au fost construite fara a avea toate actele necesare. Hartiile au fost facute in graba, de pe-o zi pe alta.
Cele 4 pasarele pietonale din localitatile Busteni, Azuga si Comarnic ar fi trebuit date in functiune astazi. Termenul a fost insa depasit, asa ca miile de masini care curg spre Valea Prahovei vor merge cu viteza de melc.
Lucrarile la aceste pasarele ar fi inceput pe 6 august, dupa ce autoritatile locale au anuntat ca vor sa fluidizeze traficul in zona. Jurnalistii de la gandul.info au aflat un fapt surprinzator. Aceste structuri, care au costat 400.000 de euro, au fost facute inainte sa fi fost semnat vreun contract.
Mai exact, abia pe 6 august, cand ar fi inceput constructia, Directia Regionala Bucuresti, din cadrul CNADNR, ar fi trimis invitatiile pentru procedura de achizitie.
In 24 de ore au fost contractate firmele care paradoxal incepusera deja constructiile. Iar banii, cei 400.000 de euro, fusesera virati. Directorul uneia dintre firmele care a construit pasarelele nu a putut spune nici el daca a semnat vreun act.
Cel care a parafat documentele achizitiei sustine insa ca aceste documente sunt abia in faza de negociere.
Informat despre aceasta situatie de jurnalistii de la gandul.info, ministrul marilor proiecte, Dan Sova, s-a aratat neinteresat.
Este posibil ca in acest weekend pasarelele sa fie inaugurate.