Harta NEAGRA a drumurilor periculoase din Romania naste o noua profesie. Cum vor fi stabilite traseele cu risc maxim
Romania va avea auditori in inspectia rutiera. Specialistii angajati ai Autoritatii Rutiere Romane vor face o harta de risc a drumurilor.
In plus, vor fi chemati de politisti la cele mai grave accidente, pentru a stabili daca infrastructura este cea care a provocat tragediile. Potrivit estimarilor, 10% dintre accidentele rutiere se produc din cauza drumurilor proaste.
Auditorii de drumuri au doi ani la dispozitie sa faca harti de risc pentru drumurile nationale, judetene si autostrazi.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Drumurile vor fi colorate in verde - risc minim de accident pana la negru - pericol maxim.
Vor incepe cu cel mai periculos drum din Romania. DN1.
Acesta leaga Bucurestiul de Vama Bors pe mai bine de 600 de kilometri. 10% din accidente se produc pe DN1.
Politia a stabilit 45 de puncte negre. In fiecare dintre ele au murit cel putin 10 oameni in ultimii 5 ani. In Ilfov sunt 10 puncte, in Judetul Prahova 17 puncte negre. In Sibiu si Cluj - cate 7.
Unul din cele mai periculoase puncte negre de pe DN1 este la intrarea in Bucuresti, in zona Baneasa. De la inceputul anului aici au avut loc doua accidente foarte grave. A trebuit sa moara o persoana pentru ca autoritatile sa-si dea seama de pericol si sa monteze un separator intre sensuri.
Reprezentantii ARR care urmeaza sa angajeze auditorii promit ca astfel de situatii nu se vor repeta. La accidentele grave vor da dispozitii pentru redesenarea marcajelor rutiere, in caz de semnalizare proasta sau chiar pentru astuparea gropilor. Iar cei care administreaza drumul vor fi sanctionati.
Sorin Cristian, director siguranta si infrastructura rutiera: "Niciun proiectant nu proiecteaza un grup cu gropi. In cazul in care nu s-au indeplinit dispozitiile aplica o amenda contraventionala administratorului drumului. Daca se repeta un accident si drumul a fost inspectat, administratorul drumului raspunde in solidar cu cel care a provocat accidentul fata de victima"
Cei care vor sa devina auditori trebuie sa aiba pregatire in domeniul auto, inginerie sau constructii de drumuri. Ei ar urma sa-si inceapa activitatea din toamna.
Romania este tara cu cel mai mare numar de decese rutiere din Uniunea Europeana la un milion de locuitori: 95 la numar. Dublu fata de media europeana.