Modelul de scolarizare care a castigat teren tot mai mult in Romania. De ce prefera elevii sa invete "step by step"
''Step by step'' un model de scolarizare, implementat de Ministerul Educatiei si imprumutat din America, a inceput sa castige teren si la noi. Scolile care l-au adoptat in clasele primare au fost nevoite sa isi suplimenteze locurile, asaltate de cereri.
Cursantii lucreaza in echipa, nu sunt notati, primesc o masa calda si isi fac temele la scoala, respectand in acelasi timp, programa clasica.
Elevii care invata pana in clasa a 4-a in sistem step-by-step sunt impartiti pe echipe, iar bancile sunt asezate pe grupuri. Nu au catalog, asa ca nu primesc note, ci doar observatii intr-un caiet la care parintii au acces.
Copiii raman la scoala pana la ora 16, timp in care primesc o masa calda pentru care parintii platesc 7 lei pe zi. Tot la scoala isi fac temele ajutati nu de una ci de doua invatatoare.
Florina Vlasin, profesor invatamant primar: "Activitatea este centrata pe elev, este individualizata, copiii invata unii de la altii"
Narcis, parinte: "Se exprima mult mai liber, nu este acel traditional te ridici in picioare, spui si apoi daca stii, stai jos, daca nu, nu."
Teodora CorlaTeanu, eleva in clasa a 4-a: "Lucrurile pe care le fac copii acasa noi le facem aici si ni se pare mai bine asa"
Scolile care au adoptat modelul au primit anul acesta mai multe cereri decat locurile existente.
Ancuta Mihaiu, director adjunct al Scolii gimnaziale nr. 1 Bistrita: "Inspectoratul scolar a aprobat suplimentarea locurilor si functionam anul acesta la clasa pregatitoare cu 2 clase step by step cu un numar de 58 de elevi."
Mihai Bolos, Director Scoala "Nicolae Iorga": "Daca la inceput parintii erau sceptici, au privit cu retinere acest program astazi avem situatii in care solicitarile lor depasesc ce ne-am propus noi."
Daca la inceputul implementarii programului erau doar 12 elevi intr-o clasa, in timp, numarul lor a crescut considerabil. in ultimii ani s-a depasit si numarul maxim de 25 de elevi.
Sistemul step-by-step este prezent in Romania de 20 de ani si ar putea fi extins si la clasele gimnaziale.
Mihaela Stafiescu, director scoala Step by Step, Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala: "In permanenta se gasesc lucruri de imbunatatit, de aceea si profesorii care lucreaza in Step by Step participa periodic la cursuri de formare si de reformare profesionala in aceasta alternativa"
In clasa a 4-a elevii din clasele step-by-step sunt pregatiti pentru sistemul traditional de invatamant: ii cunosc pe cei care le vor fi profesori, iar bancile sunt asezate pe randuri. In felul acesta copiii sunt pregatiti pentru schimbare.