Meseria care a renascut in Romania, tara in care sunt 6 milioane de biciclete. Cati bani castiga mecanicii care le repara
De cand s-au inmultit bicicletele in Romania s-au inmultit si atelierele pentru repararea lor. Mecanicii specializati spun ca au atat de multe comenzi incat si-au trecut clientii pe liste de asteptare.
Afacerea prospera mai ales in orasele mari, unde nu prea sunt piste amenajate, iar bicicletele se strica repede in gropile din asfalt.
Matei si-a dus bicicleta la service. Unele piese trebuie stranse, iar lantul curatat si uns. Plateste 15 lei pentru asta. In celalalt colt al service-ului, doi mecanici se ocupa de revizia altor biciclete.
Marian Iancu, mecanic de bicicleta: "Acum desfacem bicicleta, o curatam, o montam la loc in perfecta stare."
Nicolae Solomon, mecanic de bicicleta: "O reglam, o ungem, o punem pe picioare si o trimitem in trafic."
O astfel de revizie costa 150 de lei.
Proprietarii de biciclete din Bucuresti nu au cum sa evite reviziile - orasul este plin de gropi.
Cu o singura pista nu rezolvi problema infrastructurii pentru biciclete in Bucuresti. Din cauza lipsei acestei infrastructuri, bicicletele ajung in service potrivit mecanicilor 15% cu pene la cauciuc si cu probleme la frana. Pentru o pana platiti si 20 de lei.
Revizia tehnica a bicicletelor nu este singurul serviciu oferit. In acest atelier se reconditioneaza biciclete vechi, de care v-ati atasat in copilarie. Reconditionarea poate ajunge si la 300 de lei.
Maria Coltatu, proprietar de bicicleta: "Sunt a treia generatie. A fost a mamei mele, a primit-o la 18 ani, dupa care sora mea si eu. Merg de cand sunt mica pe ea".
Din pacate, bicicleta de 40 de ani va trebui sa mai astepte. Piesele urmeaza sa fie importate, iar mecanicii sunt aglomerati.
Toni Grigoriu, reprezentantul unui service: "in jur de 20 de biciclete in permanenta care asteapta".
Iar proprietarii sunt rabdatori. Liviu a asteptat de pilda sa-i vina o sa de 300 de lei.
Liviu, proprietar de bicicleta: "Dureaza o luna pana sa o faca, este handmade si vine cu garantie pe viata. Nu este un mijloc de transport, este un lifestyle."
In Romania sunt aproape 6 milioane de biciclete. Doar jumatate dintre ele sunt functionale, cred mecanicii. Multe s-au stricat din cauza drumurilor proaste si a bordurilor foarte inalte pe care biciclistii trebuie sa le sara.