INTERVIU. Cum s-au comportat elevii în primele zile de ”școală cu mască”: ”Am rămas surprinsă”
A trecut o primă săptămână de la începutul unui nou an școlar atipic, plin de provocări atât pentru elevi și părinți, cât și pentru profesori.
În toată această săptămână, nu a fost zi în care să nu apară câte un caz de îmbolnăvire cu COVID19, care a dat peste cap toate planurile școlii respective.
Despre școală în vremuri de pandemie am stat de vorbă cu doamna Violeta Dascălu, directoarea Școlii Gimnaziale Ferdinand I din București. Invitată la Știrile Pro TV, ea a declarat că a fost foarte suprinsă să descopere că toți copiii s-au arătat ”foarte responsabili”, ”parcă prea responsabili”, față de respectarea regulilor sanitare impuse de pandemia de Covid-19.
”Am descoperit niște copii foarte responsabili. Parcă prea responsabili, mai adaptați decât adulții. Niciunul n-a protestat că poartă mască, niciodată n-a dat masca jos niciun copil, decât dacă a ieșit afară în pauză cu un adult însoțitor, în curtea școlii, cu respectarea distanței și așa mai departe. Și parcă și atunci le era teamă cumva să le dea jos. De asemenea, sunt destul de atenți la gesturile lor și la ceea ce fac. În pauză, când vine pauza, îi rugăm să iasă din bancă și să iasă pe hol, să meargă la baie, să nu stea tot timpul pe scaune. Am rămas foarte surprinsă să văd aceste comportamente. Deja, parcă erau lucrate acasă. Simt teamă în rândul copiilor, mai puțin a noastră, a adulților. Noi suntem obosiți după o săptămână de școală, că a fost presiune mare și atenție mare din partea noastră, să-i observăm, să fim atenți la reacțiile lor, la nevoile lor...” - a spus profesoara, în direct la Știrile Pro TV.
Întrebată cum s-au descurcat profesorii cu transmiterea cursurilor în sistem online, directoarea Școlii Gimnaziale Ferdinand I din București a explicat că această unitate de învățământ s-a pregătit din timp pentru această metodă de predare, astfel că toți dascălii folosesc lavaliere, astfel încât sunetul să fie bun pentru cei care urmaresc de casă.
În schimb, eaa a subliniat faptul că una dintre principalele probleme o reprezintă lipsa dispozitivelor electronice corespunzătoare petru unii dintre elevi.
”Avem conexiune la internet impecabilă, avem camere web în fiecare sală de clasă. Problema nu este la noi, încă, ci este la unii copii care nu au decât telefoane sau nu au sisteme tehnologice suficiente.” - a declarat Violeta Dascălu.
O altă problemă întâlnită este cea a comunicării în clasă. Copiii aflați în ultimele bănci au dificultăți în a înțelege corect cursurile predate de profesori, din cauza măștilor care bruiază sunetele.
”Și eu aveam probleme cu auzul copilului din ultima bancă. El cu mască, eu cu mască. Din fericire, avem spații destul de generoase și puteam, eu, cumva, să mă apropii la o distanță rezonabilă încât să-l aud. Și cred că și copiii din ultima bancă aud mai greu, pentru că și semnalul meu cu mască este mai puțin sonor.” - a mai spus directoarea școlii Ferdinand.
De asemenea, părinții se plâng de faptul că nu au cu cine să lase copiii acasă. Elevii petrec acum mai mult timp acasă, din cauza împărțirii stricte a grupelor școlare, ca urmare a distanțării care trebuie respectată în clasă.
”Cel mai greu este să stai multe ore cu masca pe față, pentru adulți.” - concluzionează profesoara.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, coronavirus, scoala, elevi, virus,
Dată publicare:
20-09-2020 09:45