Autostrazile, distruse de interventiile de deszapezire. Cum au ajuns soselele de viteza sa ramana fara parapetii de protectie
In timpul interventiilor, cand zapada avea doi metri, utilajele au rupt parapetii si plasele de protectie, asa ca soselele de viteza arata acum jalnic.
In plus, soferii nu mai circula in siguranta, mai ales ca au aparut si gropi in asfalt. Muncitorii au inceput sa puna plombe, insa operatiunea este una rudimentara, cu efecte temporare, dupa cum ne-am convins cu totii.
Autostrada Bucuresti-Pitesti a fost inchisa in ianuarie, cand autoritatile au emis cod rosu de viscol, iar soseaua a disparut sub nameti.
Atunci cand au deszapezit prioritatea muncitorilor era sa dea drumul la circulatie, asa ca au ras totul, inclusiv si plasa de protectie. Acum orice animal de pe camp poate intra nestingherit pe autostrada, direct in fata masinilor.
Parapetii de pe marginea autostrazii au un rol foarte important: mai ales in curba, unde fac diferenta intre viata si moarte in caz ca masina derapeaza.
La kilometrul 50, in timpul viscolului, autoritatile au decis sa demonteze parapetii din mijlocul autostrazii pentru a le permite masinilor si utilajelor sa se intoarca din drum.
Probleme cu parapetii am gasit si pe autostrada Bucuresti-Constanta, unde soferii au o problema in plus, gropile din asfalt.
Cativa muncitori, inarmati cu o matura si o flacara cu butelie ne arata cum se astupa craterele de ... primavara.
Plombarea este munca de Sisif, in conditiile in care mixtura este inghetata bocna si trebuie sparta cu tarnacopul, apoi turnata cu lopata. Cand ajunge in groapa, asfaltul este incalzit din nou la flacara, ca sa se prinda de asfaltul vechi. Culmea tehnologiei este insa un instrument de nivelat asfaltul, caruia muncitorii i-au gasit si un nume de alint, Vasilica.
Cu ajutorul lui Vasilica, muncitorii au reusit sa plombeze o groapa intr-o jumatate de ora. Cand vor termina totusi cu plombarea vor incepe sa repare si parapetii distrusi.
Asta daca iarna nu ne mai face vreo surpriza.