Cum va functiona sistemul de taxare impus de Sova pentru pentru noul tronson Comarnic - Brasov
Francezii de la Vinci, grecii de la Aktor si austriecii de la Strabag vor construi tronsonul de autostrada dintre Comarnic si Brasov.
Ministrul Dan Sova anuntase deja, in emisiunea "Dupa 20 de ani", de la Pro TV, ca lucrarile vor incepe in aprilie anul viitor si vor fi gata pana in 2017.
Noua autostrada de 58 de kilometri trece pe langa: Sinaia - Busteni-Predeal si Rasnov si este prima sosea de viteza pe care soferii vor plati o taxa de 3 euro la suta de kilometri.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Companiile Vinci si Aktor si-au adjudecat acest proiect si in 2009, dar au renuntat apoi pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze.
"Cei trei euro pe care ii vom pune pe autostrada Comarnic-Brasov la suta de kilometri provin din studiul de senzitivitate. Desigur ca acesti bani nu vor ajunge pentru acoperirea costurilor, asa ca vom face plati de la buget. Nu se va face cu bariere, e un model invechit, ci se vor instala camere.", a declarat Dan Sova la Adevarul Live.
In timpul unei discutii cu jurnalistii, la inaugurarea lotului patru al Autostrazii Sibiu-Orastie, premierul Victor Ponta le-a cerut ministrului Dan Sova si reprezentantilor CNADNR sa dea "vestea buna" referitoare la autostradaComarnic Brasov.
"De la domnul Sova si de la CNADNR astept astazi (joi - n.r.) sau maine (vineri - n.r.) o veste buna... Astazi? Pai, dati, domnilor, vestea buna, ca tine cariera mea politica de ea. Avem castigator pentru Comarnic-Brasov", a spus premierul.
Reprezentantii CNADNR au precizat ca licitatia a fost castigata de Vinci-Strabag-Aktor, refuzand insa sa precizeze pretul.
Premierul a mentionat ca lucrarile vor incepe anul viitor.
"Avem o oferta serioasa si de anul viitor putem sa incepem faimosul Comarnic-Brasov", a afirmat el.
Asocierea Vinci si Aktor si-a adjudecat acest proiect si in 2009, renuntand ulterior la contract, intrucat statul roman nu a acceptat anumite clauze.
Consortiul castigator a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, acestia fiind singurii constructori care au depus oferta finala.
Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat cã se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finala.
Costul de constructie al autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie a anului viitor si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, a declarat in luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Limita de viteza va fi de 130 kilometri/ ora, iar taxarea autostrazii ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
De finantarea proiectului s-au aratat interesate BEI, BERD si Banca Mondiala, potrivit ministrului.
Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2009, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci - Aktor, a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.
CNADNR a inaugurat joi 60 de kilometri de autostrada, pe ruta Orastie - Sibiu, care se adauga celor 548 kilometri deja existenti.
Guvernul a anuntat la inceputul lunii decembrie strategia de dezvoltare a retelei de autostrazi, urmarind accelerarea proiectelor incepute, lansarea de noi proiecte din fonduri europene si cointeresarea partenerilor privati in finantarea autostrazilor.
Executivul a identificat patru surse de finantare a proiectelor - TEN-T Coeziune (3 miliarde euro, pentru perioada 2014¬‐2020), TEN-¬T Dezvoltare regionala (1,8 miliarde euro pentru 2014-2020), concesiune/PPP (fonduri private si fonduri de la buget, ultima categorie neputand depasi 49%), respectiv statul roman (din fondul creat in urma indexarii accizei pe combustibili, de circa 750 milioane euro anual).
Conform Executivului, pentru prima data decizia privind noi tronsoane va fi luata prin consultare publica, iar pana in 2022 primele 16 orase din Romania vor fi conectate prin autostrazi (Bucuresti, Cluj¬-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Braila, Arad, Pitesti, Sibiu, Bacau, Targu Mures).