Cum va functiona sistemul de taxare impus de Sova pentru pentru noul tronson Comarnic - Brasov

×
Codul embed a fost copiat

Francezii de la Vinci, grecii de la Aktor si austriecii de la Strabag vor construi tronsonul de autostrada dintre Comarnic si Brasov.

Ministrul Dan Sova anuntase deja, in emisiunea "Dupa 20 de ani", de la Pro TV, ca lucrarile vor incepe in aprilie anul viitor si vor fi gata pana in 2017.

Noua autostrada de 58 de kilometri trece pe langa: Sinaia - Busteni-Predeal si Rasnov si este prima sosea de viteza pe care soferii vor plati o taxa de 3 euro la suta de kilometri.

Companiile Vinci si Aktor si-au adjudecat acest proiect si in 2009, dar au renuntat apoi pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze.

"Cei trei euro pe care ii vom pune pe autostrada Comarnic-Brasov la suta de kilometri provin din studiul de senzitivitate. Desigur ca acesti bani nu vor ajunge pentru acoperirea costurilor, asa ca vom face plati de la buget. Nu se va face cu bariere, e un model invechit, ci se vor instala camere.", a declarat Dan Sova la Adevarul Live.

Citește și
Romania, China
Planul romano-chinez dupa 24 de ani. De la creioane cu guma si tenisi, la autostrazi si hidrocentale
Navalnîi era la câteva zile distanță de a fi eliberat într-un schimb de prizonieri, spune o aliată a opozantului. Ea îl acuză pe Putin de crimă

In timpul unei discutii cu jurnalistii, la inaugurarea lotului patru al Autostrazii Sibiu-Orastie, premierul Victor Ponta le-a cerut ministrului Dan Sova si reprezentantilor CNADNR sa dea "vestea buna" referitoare la autostradaComarnic Brasov.

"De la domnul Sova si de la CNADNR astept astazi (joi - n.r.) sau maine (vineri - n.r.) o veste buna... Astazi? Pai, dati, domnilor, vestea buna, ca tine cariera mea politica de ea. Avem castigator pentru Comarnic-Brasov", a spus premierul.

Reprezentantii CNADNR au precizat ca licitatia a fost castigata de Vinci-Strabag-Aktor, refuzand insa sa precizeze pretul.

Premierul a mentionat ca lucrarile vor incepe anul viitor.

"Avem o oferta serioasa si de anul viitor putem sa incepem faimosul Comarnic-Brasov", a afirmat el.

Asocierea Vinci si Aktor si-a adjudecat acest proiect si in 2009, renuntand ulterior la contract, intrucat statul roman nu a acceptat anumite clauze.

Consortiul castigator a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, acestia fiind singurii constructori care au depus oferta finala.

Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.

La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat cã se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finala.

Costul de constructie al autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie a anului viitor si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, a declarat in luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.

Limita de viteza va fi de 130 kilometri/ ora, iar taxarea autostrazii ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

De finantarea proiectului s-au aratat interesate BEI, BERD si Banca Mondiala, potrivit ministrului.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2009, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci - Aktor, a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

CNADNR a inaugurat joi 60 de kilometri de autostrada, pe ruta Orastie - Sibiu, care se adauga celor 548 kilometri deja existenti.

Guvernul a anuntat la inceputul lunii decembrie strategia de dezvoltare a retelei de autostrazi, urmarind accelerarea proiectelor incepute, lansarea de noi proiecte din fonduri europene si cointeresarea partenerilor privati in finantarea autostrazilor.

Executivul a identificat patru surse de finantare a proiectelor - TEN-T Coeziune (3 miliarde euro, pentru perioada 2014¬‐2020), TEN-¬T Dezvoltare regionala (1,8 miliarde euro pentru 2014-2020), concesiune/PPP (fonduri private si fonduri de la buget, ultima categorie neputand depasi 49%), respectiv statul roman (din fondul creat in urma indexarii accizei pe combustibili, de circa 750 milioane euro anual).

Conform Executivului, pentru prima data decizia privind noi tronsoane va fi luata prin consultare publica, iar pana in 2022 primele 16 orase din Romania vor fi conectate prin autostrazi (Bucuresti, Cluj¬-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Braila, Arad, Pitesti, Sibiu, Bacau, Targu Mures).

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Kylian Mbappe a primit o ofertă mult mai bună: 700 de milioane de euro!
NEWS ALERT Kylian Mbappe a primit o ofertă mult mai bună: 700 de milioane de euro!
Citește și...
Chitoiu: Banii din cresterea accizelor se duc pe autostrazi, drumuri nationale si judetene
Chitoiu: Banii din cresterea accizelor se duc pe autostrazi, drumuri nationale si judetene

Ministrul de Finante, Daniel Chitoiu, a declarat, miercuri seara, ca sumele prevazute in bugetul de stat pentru a fi incasate in cresterea accizelor la carburanti vor fi alocate pentru autostrazi, drumuri nationale si drumuri judetene.

Planul romano-chinez dupa 24 de ani. De la creioane cu guma si tenisi, la autostrazi si hidrocentale
Planul romano-chinez dupa 24 de ani. De la creioane cu guma si tenisi, la autostrazi si hidrocentale

Romania poate deveni tigrul Europei, spune unul dintre cei mai puternici oameni ai Planetei. Iar, pentru asta, premierul chinez si Guvernul de la Beijing ofera o linie de credit uriasa de 10 miliarde de euro pe langa investitiile anuntate.

Autoritatile s-au razgandit. Unde vor ajunge banii de pe taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant
Autoritatile s-au razgandit. Unde vor ajunge banii de pe taxa de 7 eurocenti pe litrul de carburant

Autoritatile s-au razgandit in cazul taxei de 7 eurocenti pentru fiecare litru de carburant pe care o vom plati de la 1 ianuarie. Desi au declarat initial ca acesti bani sunt pentru constructia de autostrazi, acum nu isi mai asuma asta.

Recomandări
O treime dintre spitale sunt la un pas de colaps din cauza lipsei de finanțare. Pacienții își cumpără singuri medicamente
O treime dintre spitale sunt la un pas de colaps din cauza lipsei de finanțare. Pacienții își cumpără singuri medicamente

O treime dintre spitalele României sunt la un pas de blocaj. Au conturile blocate și datorii de milioane de lei, iar din această cauză pacienții își cumpără singuri medicamentele.

Coșul de consum pentru un trai minim decent este în 2024 cu 40% mai scump decât în urmă cu trei ani
Coșul de consum pentru un trai minim decent este în 2024 cu 40% mai scump decât în urmă cu trei ani

Trăim vremuri complicate, iar o familie cu doi copii a ajuns să dea cu 40% mai mult pentru a avea un trai decent față de anul 2020.

Experiment. Cât de puțini bani încasează statul român din pensiunile turistice, pentru că ignoră evaziunea fiscală de acolo
Experiment. Cât de puțini bani încasează statul român din pensiunile turistice, pentru că ignoră evaziunea fiscală de acolo

Întrebarea "cu factură sau fără" a devenit regulă în România. Țara noastră se află pe primul loc în Uniunea Europeană la capitolul evaziune fiscală și pe ultimul la colectarea de taxe. Se vede cel mai bine în turism.