In ciuda preturilor "de criza", romanii nu mai dau buzna la electrocasnice
Criza economica a apasat butonul "pe repede inapoi" si a derulat vanzarile de electronice si electrocasnice pana la nivelul din 2007.
Degeaba spun comerciantii ca au taiat zeci de procente din preturi, romanii, tot mai plini de greutati, stau departe de rafturile lor.
Un studiu realizat recent confirma plangerile celor cu afaceri in domeniu: piata este in cadere libera, ajungand la o valoare de sub sapte milioane de euro in primele sase luni ale acestui an. Putin, spun cei din domeniu, care in aceeasi perioada a lui 2008 numarau aproape dublu.
Sectoarele care au inregistrat cea mai mare scadere sunt echipamentele de birou, produsele IT, echipamentele foto si produsele electronice. Daca e sa facem o comparatie, nivelul televizoarelor LCD a ajuns la nivelul celui de acum 2 ani.
Asta inseamna ca in trimestrul al doilea al lui 2009 vanzarile de televizoare LCD si de plasme au scazut cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Si asta in conditiile in care preturile s-au prabusit si ele, sustin retailerii.
Si nu este singurul segment lovit de criza. Campania Buy-Back pentru electrocasnicele mari a mai imbunatatit vanzarile cel putin la capitolul congelatoare si frigidere. Totusi, nu a reusit sa salveze intreg sectorul de la scaderi de aproape 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Ceva mai bine se vand inca electrocasnicele mici si telefoanele mobile: in acest caz, cifrele au scazut cu "numai" 20%. Datele au fost extrase dintr-un studiu realizat de GFK si au fost obtinute din toata piata de profil din Romania.