Guvernul vrea sa-i puna pe toti soferii de masini SH sa plateasca taxa auto
Executivul vrea sa inlocuiasca birul cu un altul, pentru a nu mai fi acuzat ca discrimineaza proprietarii de masini aduse din strainatate, fata de cei care le cumpara din tara.
Guvernul are in acest moment mai multe variante de modificare a taxei auto.
Potrivit Agentiei Mediafax, care citeaza un document guvernamental, una dintre acestea prevede modificarea OUG 50/2008 data de Guvernul Tariceanu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Prima varianta: taxa auto platita din urma pentru toti soferii cu masini SH din 2008 incoace
Taxa de poluare auto a intrat in vigoare la 1 iulie 2008, inlocuind taxa de prima inmatriculare introdusa la 1 ianuarie 2007.
"Aceasta propunere reglementeaza practic situatia existenta pana la 1 iulie 2008, in acord cu interpretarea CJUE", au declarat pentru Mediafax surse guvernamentale.
A doua varianta: taxa auto platita din urma pentru toate masinile din Romania
Se va stabili obligatia de plata a taxei de poluare si pentru autovehiculele aflate in parcul national inainte de intrarea in vigoare a taxei - fara sa se mai faca referire la prima vanzare.
In acest caz se va diminua cuantumul actual al taxei pe poluare si se va restitui o diferenta intre suma achitata incepand cu 1 iulie 2008 si pana la aprobarea viitoarei modificari si cuantumul care va rezulta din aplicarea noilor prevederi.
"Aceasta solutie coincide si cu asteptarile magistratilor pentru solutionarea problematicii. In orice caz, este de analizat si emiterea unei ordonante de urgenta prin care sa se esaloneze restituirile in temeiul hotararilor judecatoresti irevocabile, pe parcursul urmatorilor ani", se arata in document.
Guvernul justifica esalonarea la plata a banilor care trebuie restituiti prin faptul ca repercusiunile asupra bugetului Fondului pentru mediu sunt "covarsitoare", aratand ca suma totala prin plata integrala a taxei ar putea ajunge la 750 de milioane euro.
A treia varianta: Taxa nu se mai plateste la inmatriculare ci anual, ca un impozit pe poluare
Ultima varianta analizata de Guvern este transformarea taxei de poluare impusa la data primei inmatriculari in taxa de poluare platibila anual de catre toti proprietarii de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate.
"In aceasta ipoteza, trebuie avuta in vedere exceptarea/diminuarea taxei pentru cei care au achitat-o incepand cu 1 iulie 2008.
Ipoteza va genera si dificultati administrative, intre timp unii dintre contribuabili recuperand taxa pe cale judecatoreasca si neexistand o baza de date la nivelul organelor fiscale care sa cuprinda autovehiculele pentru care a fost calculata si achitata, respectiv restituita taxa", arata Guvernul.
In document se mai arata ca, prin hotararea din luna aprilie, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a schimbat total jurisprudenta comunitara si nationala de pana atunci.
Adica a declarat clar ca este vorba despre o discriminare indirecta a ordonantei privind taxa de poluare auto prin faptul ca un stat membru descurajeaza punerea in circulatie a unor vehicule de ocazie cumparate in alte tari membre, dar nu descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie cu aceeasi vechime si uzura de pe piata nationala.
In prezent, pe rolul instantelor de judecata se afla peste 40.000 dosare privind taxa auto.
Ce parere ai despre propunerile de modificare a taxei auto? Comenteaza!