Nici avioanele nu scapa de gropi in Romania. Cum arata pista 2 de pe Otopeni, reparata in 2007 pe 3,5 milioane de euro

Ultimul update: Luni 15 Februarie 2016 07:07
Data publicarii: Vineri 12 Februarie 2016 18:51
Categorie: Social

In Romania, au aparut gropi chiar si pe cel mai mare aeroport din tara, "Henri Coanda", unde stratul foarte subtire de asfalt a crapat.

Deocamdata, craterele au afectat doar 30% din lungimea pistei numarul 2. Pe aceasta portiune nu se aterizeaza, astfel ca zborurile nu sunt in pericol, dau asigurari autoritatile. Compania Aeroporturi Bucuresti da vina pe cei care au reabilitat pista.

Aceste avioane aterizeaza si decoleaza fara nicio problema pe pista numarul 2 a Aeroportului din Bucuresti. Ce-i drept, pilotii sunt informati ori stiu deja ca pista nu poate fi folosit pe toata lungimea ei. Stratul foarte subtire de asfalt a fost ras pe anumite portiuni.

Reporter: Este adevarat, au aparut gropi in aceasta pista? ce s-a intamplat?
Valentin Iordache, purtator de cuvant Compania Aeroporturi Bucuresti: Este vorba de anumite exfolieri, anumite zone care s-au umflat, au aparut anumite protuberante, ca urmare a urmare a unor lucrari efectuate si nu au fost conform cu nivelul cerut. Motiv pentru care imediat ce vremea o va permite vom reintra la reparatii pe pista aeroportului."

Sub asfaltul foarte subtire, dar rezistent la aterizari, s-a infiltrat apa. In urma inghetului si dezghetului, stratul a fost ras pe mai multe portiuni.

Cladiri in pericol si asfalt surpat dupa sapaturile la Magistrala 5 de metrou. Sedinta de urgenta la Primaria Capitalei

Din cauza acestor probleme care au aparut pe pista 2, 30% din pista care are 3,5 kilometri nu se utilizeaza. Pe restul de 70% se aterizeaza si se decoleaza in deplina siguranta, iar in momentul in care vremea va permite zona aceasta intra in reparatie."

Reabilitarea va costa 1,5 milioane de euro. Dupa ce va fi refacuta pista 2, autoritatile se gandesc sa reabiliteze si pista 1. Aceasta este suta la suta functionala, insa nu a mai fost reparata capital de 20 de ani. De altfel, avioanele ar putea ateriza si pe aeroportul Baneasa, care are cea mai buna pista din Romania.

Lucrarile efectuate in 2007 pe pista 2 de la Otopeni au fost proaste, sustin autoritatile aeroportuare. Au costat aproape 3,5 milioane de euro, iar Compania Aeroporturi Bucuresti a dat in judecata constructorul. Asocierea Romprest, PA&CO si Constirans neaga acuzatiile si afirma ca lucrarile au fost executate in conformitate cu proiectul.

Bucuresti, capitala europeana in care cobori din masina in canal. Explicatia absurda prin care tot cetateanul e responsabil

Bucuresti, capitala europeana in care cobori din masina in canal. Explicatia absurda prin care tot cetateanul e responsabil

batrani in azil

România a pierdut anul trecut încă 29.000 de locuitori. Îmbătrânirea a accelerat

1.400 de posturi disponibile pentru români, în Europa. Cele mai multe, în Germania, Olanda şi Malta

Parada inedită la Alba-Iulia. Zeci de elevi au croit ţinute din materiale reciclabile

10.000 de angajaţi din sistemul sanitar au protestat în Piața Victoriei

Proiect privind interzicerea maşinilor până la euro 2 în Capitală. Reacţia Primăriei

Ce este conceptul "daydreaming". Tinerii români nu mai participă la petrecerile din club

Concursul Internațional George Enescu

Concursul Internațional George Enescu aduce la București peste 400 de muzicieni. România are cea mai mare prezență

School of Motivation! Sfaturi pentru tinerii care vor sa îşi urmeze visul până la capăt

Ce văd turiştii când intră în România cu maşina: gropi, gunoaie şi ruine

Un băiețel de 10 ani, diagnosticat cu pareză cerebrală, are nevoie de ajutor urgent

Ignorat de aleși, fenomenul bullying ia amploare. Mii de copii sunt hărțuiți la școală

Pelerinaj la rezervaţia de bujori de stepă din Zău de Câmpie. Sunt unici în Europa